Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken race skal man vælge?  (Læst 1997 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Hvilken race skal man vælge?
« Svar #15 Dato: 15 Oktober , 2010, 15:57 »
Jeg synes du skal vente med at beslutte dig for racen til du har været på Landsudstilling i Herning i starten af december. Ellers ender du bare med at have dobbelt så mange høns som du havde planlagt (men det ender du jo med alligevel, når du først bliver ramt af "feberen")

Spøg til side - det jeg siger er at du kan få sindssygt meget god inspiration ved at tage turen til Herning til Landsudstillingen. Og samtidig får du muligheden for at hilse rigtigt på mange af os som du kommer til at kende herinde.

Landsudstillingen sidste år endte i hvert fald med at vende op og ned på mit "hønseår" i år - jeg har skiftet hele dynen ud og er gået over til en helt anden race - som jeg slet ikke havde tænkt på da jeg startede op for snart to år siden...

...og velkommen til forøvrigt!  ;D
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Maddy

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 15 Oktober , 2010, 16:09 »
Jo tak.
Jamen er der nogen herinde der har lyst til at få en meget grøn pige med på slæb, i Herning?
Og svare på alle mine spørgsmål, og vise mig fordele og ulemper ved de forskellige racer?
Så tager jeg meget gerne HELT til jylland for at se på høns ;D
Hilsen Maddy

0.1 Hund
1.0 Kat blanding
1.0 Mand

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #17 Dato: 15 Oktober , 2010, 16:30 »
Det finder forum-familien da helt sikkert ud af. Jeg kan godt tage dig med fra Odense og tilbage igen hvis du ikke kan finde transport fra Sjælland. Jeg vil da også gerne slæbe dig med rundt. Det lyder ikke som noget der er den store belastning - tvært imod.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Maddy

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 15 Oktober , 2010, 16:56 »
Henriette, jeg tager dig på ordet og siger ja tak.
Du er hermed udnævnt grønskolling guide i hønsegården /o
Jeg vil meget gerne køre med fra Odense.
Hilsen Maddy

0.1 Hund
1.0 Kat blanding
1.0 Mand

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #19 Dato: 15 Oktober , 2010, 17:09 »
Selv om der er knap så mange forskellige racer på de lokale udstillinger, så er de afgjort også et besøg værd. Det er også knap så overvældende som LU. Oversigt over de lokale kan findes i kalenderen.
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=calendar
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #20 Dato: 15 Oktober , 2010, 17:36 »
Der er udstilling i Grønngades Kaserne i Næstved i weekenden d. 13.- 14. november det er ikke så langt fra dig, som en lille opvarmning Landsudstillingen ;D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #21 Dato: 15 Oktober , 2010, 18:20 »
Lyder som om jeg har en landsudstillings-date! /o
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #22 Dato: 15 Oktober , 2010, 19:40 »
Vi er helt sikkert mange her fra forum, der gerne vil tage os "kærligt" af dig på LU  /o
Vi har også vores egen stand, og vi aftaler altid et tidspunkt, hvor så mange som muligt mødes til "Det store Familiefoto"

Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #23 Dato: 15 Oktober , 2010, 21:03 »
Nej Marianne - du kan da ikke være bekendt at sætte billedet ind her - nu glæder jeg mig endnu mere til december...  ::)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 15 Oktober , 2010, 21:14 »
Så kan vi glæde os sammen  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #25 Dato: 15 Oktober , 2010, 21:35 »
Jo tak.
Jamen er der nogen herinde der har lyst til at få en meget grøn pige med på slæb, i Herning?
Og svare på alle mine spørgsmål, og vise mig fordele og ulemper ved de forskellige racer?
Så tager jeg meget gerne HELT til jylland for at se på høns ;D

Ork ja du kommer bare og hægter dig på :)
Du kan evt tage en tur med Søs Rose og jeg hen i Americas butik deroppe.... Det er lidt af en oplevelse :D
Jeg er også forholdsvis ny og havde min LU debut sidste år.. og hold da kæft en masse behov man lige pludselig får sådan et sted... tænk jeg anede slet ikke da jeg kørte hjemmefra at jeg ikke kunne leve uden en perlegrå-gråstribet dv. kochin.... for slet ikke at tale om kalkuner...:)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Maddy

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 15 Oktober , 2010, 22:13 »
Tak. Man vælter sig jo i gode tilbud  !l
God idé med næstved, det er ikke så langt herfra hvor jeg bor.
Hilsen Maddy

0.1 Hund
1.0 Kat blanding
1.0 Mand

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 16 Oktober , 2010, 08:51 »
Hej Maddy  :) Velkommen i hønsegården.
 Jeg er selv nybegynder, er startet for 4 uger siden med 8 legbar Orpington kyllinger og er total ramt af hønsefeberen  :P
Legbar Orpington er Store høns med en MEGET rolig natur og fylder rigtig godt i gryden og lægger rimeligt med æg  ;) Blev overbevist da jeg så min Fætter John´s høns som er gul orpington. Der ligger lidt billeder af mine kyller herinde i albummet Orpington  ;)
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline fru Andersen

• Bruger
« Svar #28 Dato: 16 Oktober , 2010, 15:05 »
Da jeg ønskede mig nogle høns for halvandet år siden, fik jeg nogle af én med gård og hønseerfaring, som min ven kender. Fire høns, heraf to på et halvt års tid og to ældre damer. Hertil en flink og god hane af ukendt alder. Alle fire høns har lagt pragtfulde æg, dem fra de gamle var dog nogle gange skøre i skallen, så de blev slagtet sidste efterår, og jeg anskaffede fem Isa Brown. Jeg er klar over at det ikke er "fint" med de Isa'er, men de er søde og tamme, spiser af hånden og de lægger mange æg (ja-ja det er de jo fremavlet til...).
Nu har en af Isa'erne ruget fem æg ud (i tirsdags) og det ser ud til at hun er en dygtig hønsefører  <L
Så man kan altså godt have stor glæde af blandede og hybrider  *p
/Lene
Med venlig hilsen
Lene