Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger  (Læst 1110 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
Kyllinger
« Dato: 13 Oktober , 2010, 07:22 »
Det er da utroligt så stærkt det går med de små kyller, masser af fjer har de fået  :)
De har næsten kun de små dunede numser tilbage ;D
De fik hakket æble igår, det var de nu ikke så vilde med...
De er begyndt at hoppe op på min lille malkeskammel og sidder og kigger efter mig, gad vide om de efterligner mig, for plejer jeg jo og sidde og betragte dem  ;)
Er tiden mon inde til en siddepind ????? ???
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Kyllinger
« Svar #1 Dato: 13 Oktober , 2010, 09:18 »
Hvor gamle er det de er, Bodil? Der er jo kyllinger, der følger deres mor på pind i en MEGET ung alder, og måske er dine bare ekstra fremmelige - også uden hønemor som forbillede  :)

Mine fik først pind sent - tror de var ca. 5 uger, men inden da, havde jeg sat 2 gamle køkkenstole ud til dem - så vi kunne sidde og kigge sammen med børnene. Tit og ofte sad de små kyllinger på tremmerne mellem stolebenene og puslede eller sov, og det var da bare hyggeligt. Jeg synes klart de skal have "noget" at hoppe op på, for så er det med garanti nemt at lære dem at sove på pind, også. Om det lige skal være pind nu, det ved jeg ikke, men ellers er det da fint med en skammel. Mine havde også - lidt som en spøg - en madam blå stegegryde stående - den var der masser af sand og lidt skaller i, og de hoppede gerne frivilligt i gryden  ;D men sad også bare på kanten og "ørerne" og hyggede sig.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 Oktober , 2010, 10:21 »
De bliver 4 uger gamle på mandag, så jeg tænker da at de skal have et smalt bræt med afrundede kanter ind til sig, så kan de da blive fortrolige med brætet om ikke andet. For de syns også at de skal sidde og skide på min skammel, fy da  :o

Jeg har allerede kig på, hvem af hanekyllingerne jeg skal beholde, han er nemlig lidt større en de andre tre og har mere farve i fjerene end de andre som er meget hvide/lyse i fjerdragten  ;)
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 Oktober , 2010, 11:32 »
jeg havde også min hane udpeget ret tidligt, og heldigvis viste han sig at være en guttermand. Han kunne jo ligeså godt have været noget andet  :)

sæt du bare et par alm. lægter op til dem, de er brede og fine, du kan lige runde kanten en smule af. Vi har nu 4 rheinlændere, 2 barneveldere og 8 blandede, som alle sidder på øverste siddepind - og i vindueskarmen  :D Hellere sidde tæt end sidde nederst  ;D
Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Oktober , 2010, 07:05 »
Ja hønsene er jo flokdyr, så de vil jo helst sidde oven i hinanden og sove og hygge  ;)
Der er heller ingen tvivl om at de kender mig nu, da de står ved døren og kigger gennem trådnettet ud til mig, når jeg genner gæsene ud på græs  :D
Igår var min mor på besøg og kyllerne flygtede så snart de så min mor  ;D
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Oktober , 2010, 07:23 »
hahaha - nu hvor de er blevet store her i hønsegården, morer jeg mig utroligt meget med at se dem spæne afsted, først når jeg lukker dem ud (vi har granitskærver på gårdspladsen, så de skal over dem og rundt om hjørnet for at komme i haven... der er vild kamp om at komme først), og senere, hvis der lige er 1 der spotter, at jeg er på vej mod hønsegården med en skål med bær eller grønt. Så spææææner de hjem igen, haha. Sjovest er det at se de 2 største haner, som jeg egentlig fik som orpington'er, men som har udviklet sig til at være... alt andet!  ;D Jeg kan ikke lade være med at tænke at NU skal de snart slagtes, for de er så store, men de er også bare SÅ sjove, så jeg bliver ved med at trække den. Så længe, de kan enes, er det vel også fint nok  :)

Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 14 Oktober , 2010, 07:45 »
Jeg tænkt lidt på om kyllerne bliver nemmere at røre ved,når tante-skruk rejser hjem igen, for som det er nu, kan jeg ikke røre ved kyllerne, da tante-skruk advare dem med det samme  ???
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 14 Oktober , 2010, 09:40 »
det kunne jeg godt forestille mig, for så har de jo kun en menneskemor, og opdager hurtigt, at det er dig, der sørger for mad, vand og hygge  :) Men jeg har altså aldrig selv haft en skrukhøne, så det er ren teori herfra.
Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 14 Oktober , 2010, 11:02 »
Jeg tror du skal chamere dig ind ved tante skruk, hende hænger du jo på noget endnu, det vil vare lidt inden de kan klare sig selv om natten med hensyn tiul varme, så ud og grav lidt orm så skal du se.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 14 Oktober , 2010, 11:06 »
Jo ældre kyllingerne bliver jo mindre vagtsom bliver skrukken.
Uanset om min skruk har været en pitbull af format så bliver kyllingerne stadig lige tillidsfulde.
Med venlig hilsen Søs

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 15 Oktober , 2010, 07:10 »
Jamen så må jeg ud at grave worm op  ;D
Kyllerne er ved at have fjerbukser nu og de ser så nuttet ud  /o
Og hold da op, hvor er de vilde med de skiver squash som jeg giver dem hver dag  :o
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns