Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Krydser fingre  (Læst 1042 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Krydser fingre
« Dato: 12 Oktober , 2010, 12:48 »
Igår fødte min ene miss 5 killinger, jeg tog 3 af dem da dette er hendes 3 kuld i år....(produktiv dame)
Men idag morges når jeg kigget hen til dem så lå de to alene og var meget kolde, dog var de ikke døde /o

Så jeg besluttet og tage dem med på arbejde, her er det jo 30 grader varmt , så efter og ha holdt dem i en uldstrømpe og aet dem kom der sagte med sikkert liv i dem igen /o

Nu ligger de inde i min uldtrøje og jeg skal få fat i den miss når jeg kommer hjem og la dem være alene i en kasse indendørs nogle dage.

Krydser fingre for at de to drenge klarer den *k *k
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Joankinu

• Passiv bruger
Sv: Krydser fingre
« Svar #1 Dato: 12 Oktober , 2010, 19:09 »
Håber hun tager sig af dem igen - men ellers er der jo ingen anden vej end at aflive dem da de ikke kan klare sig uden deres mor
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Oktober , 2010, 22:48 »
Hej Loppe
Detkn nu godt lade sig gøre at holde liv i dem,men et stort arbejde da de skal have mad hver anden time.Den kat jeg har fandt jed uden for min dør,den var kun nogle få dage gammel,jeg tog den ind og fodret den med en lille sprøjte da jeg ikke havde andet.I dag er hun den største og frækkeste kat man kan forestille sig og hedder stadig"lille MISS"
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 12 Oktober , 2010, 22:54 »
Det er noget af det nemmeste at opflaske kattekillinger. Walter har ret - de lærer meget hurtigt at drikke af en lille engangssprøjte. Men hvis ikke du vil have flere, Loppe, hvorfor så gøre det? Det er et kæmmpearbejde da de jo ikke kan rumme meget mad ad gangen og skal fodres meget tit de første uger. Til gengæld bliver de alle tiders kæledyr. Helt præget på mennesker.
Det kan jo også være at missemor er træt af killinger for denne sæson.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #4 Dato: 13 Oktober , 2010, 10:06 »
Jeg fik godt liv i dem, og de drak mælk af en plasske, jeg fik missemor ind i bur sammen med dem, og hun faldt til med dem, men så snart jeg åbnet forsvant hun , og når jeg så forsøgte at sætte hende ind igen fræste hun, så jeg lpd killingene slippe, men de fik en hurtig død istedet for at fryse ihjæl. :-X

Tror nog missemor var træt denne gang af det hele, hun virket veldig ligegyldig med dem. Og husker en jeg havde sidste år der de også frøs ijhæl, så tror måske de siger ifra selv. :-\

Så herefter lader jeg dem selv få bestemme.  ;)
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 13 Oktober , 2010, 11:35 »
God beslutning,  /o
 Det er uendelig tidskrævende at opforstre små nye dyrebørn, og det er jo også lidt synd for missemor, at hun skal alt det igennem...
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn