omend i en ny skikkelse!
Ja, det er vores "brune bisse" af en labrador, jeg hentyder til

Den har fundet en ny hobby, nemlig at lukke hønsene ud i haven, ved at "møffe" hul i hegnet, og derefter jage rundt med de stakkels kræ. For et par dage siden var hele flokken kommet ud, inden jeg opdagede det (fordi en høne SKREG på hjælp). Ved den lejlighed mistede vi én, der simpelthen valgte at stikke af - vi så den et par gange, men den ville ikke fanges ind

Nu har det lige været galt igen: 2 høns løs i haven - én døde af det, den anden er foreløbig ikke tll at få øje på.
Hvad søren stiller man op med sådan en hund??? Vi har en lab. mere, og den er så mild og god at det er nok. Den brune derimod, som jo ellers er min dengse, er bare sådan en bandit! Da jeg gik til træning med den, var jeg den eneste på holdet, der blev trukket omkuld på græsset og slæbt afsted - flere gange

Den har alt for meget krudt i r...., og den lader sig ikke kyse af hårde ord og rynkede bryn.
Samtidig er den jo god og kærlig, bare på den lidt kontante måde. Børn og dårligt gående bryder sig af gode grunde ikke om den, og de skal helst holdes adskilt.
Indtil nu er det "kun" gået ud over hybridhønsene, der alligevel skal slagtes om ca. 14 dage, men de havde da ikke fortjent at sige verden farvel på den måde.
Det er så slut med fritgående høns i haven - noget vi ellers har brugt meget i vinterhalvåret, og fremover skal alt levende hegnes ind som om det drejede sig om vilde dyr i zoo - ikke for at holde dem inde, men for at holde vildbassen ude.
Øv! Det var nu ikke lige det jeg havde tænkt mig, da jeg fik hund nr. 2