Ja, det meste jeg ved om høns har jeg læst mig til her på forum... Det er blevet til en alvorlig omgang hønsefeber

Men det er desværre ikke ret mange der er ramt af denne fantastiske sygdom

Min veninde har en skruk uden æg og da jeg ikke selv har befrugtede æg til hende spurgte jeg min nabo om jeg kunne hente lidt æg hos dem

da jeg så kommer den anden dag for at hente de æg hun har samlet bliver jeg til min store overraskelse ført med om i hønsehuset hvor jeg selv kan tage æg under 3 skrukhøns der ligger...
Vi snakker lidt frem og tilbage og jeg finder så ud af at hun tror at æg der skal blive til noget

skal være varme hele tiden, derfor har hun ikke samlet æg i en bakke til mig...
Hun siger samtidig at de ikke vil ha kyllinger nu så hun giver sine skrukke damer porcelæns æg, så kan de ligge på dem til de bliver trætte af det

og jeg er samtidig sikker på hun ikke tjekker om der skulle være en af dem der ikke rejser sig og gør det en skruk skal gøre...
Hun fortæller mig samtidig at den ene høne har ligget der i over 3 måneder men den vil ikke give op...
Så nu skal jeg der over en af dagene og drikke kaffe, så håber jeg på at kunne give lidt hønseviden fra mig (hvis altså hun er modtagelig)
Men jeg syntes altså det er trist at folk ikke sætter sig lidt ind i pasningen når de anskaffer sig høns.