Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dette forum er FARLIGERE end facebook !!!  (Læst 4442 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
Sv: Dette forum er FARLIGERE end facebook !!!
« Svar #45 Dato: 09 Oktober , 2010, 07:53 »
Svar til Helge:  Ja, farligere end facebook, da dette forum trækker som én magnet i mig og derved bruge jeg én masse tid herinde og får jo af den grund ikke lavet så meget i vores hjem.. Fes es inn ?

Elsker dyr og er helt pjattet med mennesker også, især folk som kan få mig til at le  ;)

Utrolig så mange drejninger en tråd kan tage og det er bare så sjovt og spændende  ;D
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #46 Dato: 09 Oktober , 2010, 07:55 »
Facebook, den opkompling...
Her er et billede af forum fra 1999. Det er 5 år før der var noget der hed Facebook
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #47 Dato: 09 Oktober , 2010, 09:15 »
Ja, tråde kan tage helt uhyrlige retninger, det er det der gør det spændende og uforusigeligt, desuden er der mange vittige mennesker herinde, som hurtigt lige kan fyre en sjov bemærkning af  /o ;) ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Katja

• Passiv bruger
  • med grøn ægge kullllller
« Svar #48 Dato: 10 Oktober , 2010, 08:57 »
hi hi hi  ;D det er så fedt dette forum, og jeg er så taknemlig for at have fundet det, det stjæler utrolig meget tid, og min mand er lige ved at få anlæg til pip, når han ser jeg igen er på DFF, og snakker hønse snak, krydsninger....nu gjore hønen sådan og sådan og de fjer er lidt spidst bla bla.
som sagt der er nok ikke så meget at gøre ved det andet end hvis nettet går ned.

Humm jeg har også 2 islændere til salg men ingen billeder nu for de er kun 1 år, og til en så nuttet pige, skal man have en sød lille broget pony der kan det hele, helt klart, op med det hegn, der er jo ingen der siger det behøver at være et hvidmalet stakit, tinton pæle, hjørnepæle og alm hegnstråd så er det vel ok?
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline ulla

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 10 Oktober , 2010, 11:52 »
altså steen det passer ikke at høns ikke er farlige  ;) min hedengangne toppede hollænder, Dolores, har kostet mig = 1 fibersprængning i inderlåret og 3 brækkede fingre for ikke at tale om alle de forsøg på at sætte mit hjerte i stå .
alt sammen fordi hun altid har ment at menneskets øjne sidder i vores fødder , så der for ingen grund til at flytte sig , men til gengæld skrige op når man er 2 cm fra at træde på hende, og jo, jeg er også heste pige nu igennem 40 år og der har jeg aldrig brækket noget , jo forresten min storetå men man er jo klogere end en høne, så jeg ved godt at hesten lige som os har øjnene oppe i hovedet og ikke under hovene ;D
så det har jeg aldrig bebrejdet min haffer,
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #50 Dato: 10 Oktober , 2010, 20:26 »
Enig, lidt uforståeligt at man ikke sikrede at heste (flokdyr) skulle være mindst 2 sammen. Der kom så mange andre tiltag i den nye lov. Men det er jo så typisk for nye love i DK (og kommuner) at dem der udformer lovene ikke nødvendigvis ved hvad det er de lovgiver om. Trist.

Eller også ved de det godt, men har besluttet sig for, lige som resten af de der lovgiver omkring dyr i DK, at dyrevelfærden ALTID skal komme i 2. og sidste række...

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #51 Dato: 11 Oktober , 2010, 07:08 »
Eller også ved de det godt, men har besluttet sig for, lige som resten af de der lovgiver omkring dyr i DK, at dyrevelfærden ALTID skal komme i 2. og sidste række...
Jepper, den tror jeg også på. Skrev engang i min iver til alle partier, for at få dem til at lovgive omkring burfugle som i Sverige, dvs. ALDRIG holde en fugl alene, og så forbyde sandpapirsrør i burene, da de flår huden under fødderne. Det blev faktisk taget op af en af dyrevelfærdspolitikerne, men han blev totalt til grin da han bragte det til høring >:(.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"