Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dette forum er FARLIGERE end facebook !!!  (Læst 4478 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Dette forum er FARLIGERE end facebook !!!
« Svar #30 Dato: 08 Oktober , 2010, 12:03 »
Jeg bor mellem Lem og Tarm, og jeg er ikke noget r----- Vi har boet her de sidste otte år og synes Skjern er en dejlig by.  /o
Der har forresten boet en mand ved navn Hans Lange i Lem. Så når han tog telefonen lød det:
Hans Lange, Lem

Og det er tilmed sandt.  ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 08 Oktober , 2010, 12:08 »
Åh Marianne, det er du heller ikke,altså r......
Men du for står da at køre den en tand længere ud  *g *g *g *g *g *g
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #32 Dato: 08 Oktober , 2010, 12:38 »
Sjove navne  ;D Jeg har en gange som ung kontorassistent taget telefonen og en mand præsenteret sig som Stålem han udtalte det Stål-em og jeg ved ikke hvordan det skal staves men jeg ved hvordan det lød i mine dengang unge øre   *e
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Steen S. Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 08 Oktober , 2010, 13:03 »
Det var altså ikke for at jokke det søde hestefolk over tæerne, at jeg skrev som jeg skrev, men det er altså et faktum at hesten er Danmarks farligste dyr. Se denne artikel. http://www.24.dk/article.jsp?articleId=8896
Selvfølgelig er I mange dygtige og forsigtige hestefolk. Det fylder bare meget i en intensivsygeplejerskes bevidsthed, når det først går rigtig galt. Og jeg mener bestemt ikke ungerne skal pakkes ind og holdes væk fra en sund interesse, men de skal vide hvad de har med at gøre.
Lige lidt tilbage til hønsene: Jeg har dv.kochin i blandede farver. Intet farverent, men dog racerent. Sort, guliige, hvid-sortspættede mm. Har et væl af haner og vel omkring 3-4 hønekyllinger, der skal bo et andet sted inden så længe.
Vild med store tværstribede Plymouth rock og dværgkochin

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #34 Dato: 08 Oktober , 2010, 13:08 »
Jeg har også en billig vallak pony til salg - og han hedder faktisk Mickey...   ;)

bare sådan lige for at være helt på det rene... er vi igang med en hesteindsamling til Julie på Bakken?  ;D  ;D  ;D

Dette forum ER farligere end facebook  /4
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 08 Oktober , 2010, 13:19 »
@ Steen, er det ikke sådan at man som intensiv ser rigtig mange af de rigtig grimme ting, mens man som instruktør på en rideskole ser rigtig mange af de rigtig fine ting? Jeg har aldrig været hestepige, men jeg har godt nok fodret med mange gulerødder og klappet muler efter jeg har fået børn. Min datter fik fingerspidserne i klemme i en hestemund en dag, ikke noget, der skete noget ved, men hun husker det og er forsigtigere med heste end med stort set alt andet hun krydser veje med. 

jeg plejer at være i den "sjove" ende af systemet: som svømmeinstruktør, kageentusiast, som ansat på golfbane, osv. Og jeg har da godt hørt om drukneulykker, forbrændinger og smadrede ansigter pga. tilbagesving med driver - jeg har endda selv været med til at hive en besvimet svømmer op af bassinet - men jeg synes nu ikke jeg behøver advare mod hverken vand, bagning eller golfspil. Generelt gælder det vel: Træk vejret, tænk dig om, tag det roligt.
Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #36 Dato: 08 Oktober , 2010, 15:45 »
Morten: hvor stor og gammel er den bette pony og hvad duer den til?

Altså... nu har jeg jo ikke lige hans stangmål - han står jo nede på folden lige nu... Lidt over en meter i stang sådan cirka - Men han er stor i forhold til de fleste andre shetlændere, jeg vil næsten sige at han ligger imellem en normal lille shetlænder og en lille islænder. Mange har i hverfald spurgt om der er islænder i ham, men det er der nu ikke... (ikke hvad jeg ved af i hvert fald)

Han er ridevant, har trukket vogn for nogle år siden - men er ude af træning med det. Og så er han også glad for at springe... Vores datter på 8 (snart 9) har redet ham i to år nu.

bare sådan lige for at være helt på det rene... er vi igang med en hesteindsamling til Julie på Bakken?  ;D  ;D  ;D

Dette forum ER farligere end facebook  /4

JEP!   ;D
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 08 Oktober , 2010, 18:29 »
så sad jeg lige her og læste lidt op, med datteren ved siden af og gud hjælpe mig om ikke mortends så har posted billeder af hesten!!! Min datter udbryder NATURLIGVIS begejstret: mor, det er DEN dér hest jeg gerne vil ha, sådan en stor en....

argh..... /f
Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 08 Oktober , 2010, 18:33 »
så sad jeg lige her og læste lidt op, med datteren ved siden af og gud hjælpe mig om ikke mortends så har posted billeder af hesten!!! Min datter udbryder NATURLIGVIS begejstret: mor, det er DEN dér hest jeg gerne vil ha, sådan en stor en....

argh..... /f

UNDSKYLD!! (jeg kan godt li' din datter...)    ;D
Mvh. Morten

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 08 Oktober , 2010, 18:42 »
Morten du kan jo nok forstå at den hest er helt gal - Lærkefis ønsker sig godt nok en lyserød hest, men kan det ikke være sådan en, tror jeg nok godt du kan regne ud hvordan den skal se ud - når du ser dette billede  :D
Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #40 Dato: 08 Oktober , 2010, 18:51 »
Han ser godt nok sød ud Morten... hvad koster han?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #41 Dato: 08 Oktober , 2010, 20:28 »
Jeg eeeeelsker det her forum *o - og jeg gider ikke engang indsætte citater af alt det jeg har grinet af i denne tråd  ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 08 Oktober , 2010, 23:02 »
Han ser godt nok sød ud Morten... hvad koster han?

Du har en pris på PM...  ;)
Mvh. Morten

Offline helge andre

• Passiv bruger
  • dverg kochin
« Svar #43 Dato: 08 Oktober , 2010, 23:07 »
kva meiner du me de at de er faligare en facebook
Dvergene kochin 0,2 miller fluer 0,6 plymuth rock 12:03

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #44 Dato: 08 Oktober , 2010, 23:51 »
Kæledyr giver ikke kun afhængighed men også sundhed som det fremgår nedenståede oplysningerne fra Dansk Dyrlægeforening.

Kæledyr i Strasbourg

Europaparlamentet sætter nu kæledyr på dagsordenen.

De sundhedsmæssige og samfundsøkonomiske fordele ved at have kæledyr er store. Selv Europaparlamentet sætter nu kæledyr på dagsordenen. Medlemmerne er blevet inviteret til en "kæledyrs-aften" den 3. oktober i Parlamentet i Strasbourg.

Blodtrykket falder, stressreaktioner mindskes med op til halvtreds procent og de mentale evner vokser. Desuden holder kæledyr deres ejere unge og aktive og mindsker deres risiko for hjerte-/karsygdomme. Selv skeptiske forskere må overgive sig: Det ser vitterlig ud til, at kæledyr giver en række sundhedsmæssige fordele. Samtlige medlemmer af Europaparlamentet er blevet inviteret til en "kæledyrs-aften", hvor de kan møde repræsentanter fra forskellige dyre-organisationer, som vil forklare og demonstrere hvordan kæledyr gavner samfundet.

- Vi ved f.eks. at kæledyr har en beroligende virkning på både børn og voksne, og at folk med kæledyr har lavere blodtryk og i det hele taget er sundere, går mindre til lægen og lever længere end andre. Hvis det at have kæledyr i de tidlige barneår kan være med til at styrke immunforsvaret og beskytte mod allergi, så behøver forældre til små børn ikke være så tilbageholdende med at få kæledyr.

Kilde: Dansk Dyrlægerfoening