Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dette forum er FARLIGERE end facebook !!!  (Læst 4453 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Dette forum er FARLIGERE end facebook !!!
« Svar #15 Dato: 07 Oktober , 2010, 22:59 »
@ Juhulie

Lige det punkt om at heste ikke må stå alene, blev desværre fjernet fra den nye hestelov, så det er stadig lovligt kun at have en hest.

Forstå det hvem der kan, for jeg vil da synes at det er vigtigere at heste har en hestekammerat. !!!
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 07 Oktober , 2010, 23:12 »
Jeg synes denne tråds navn er lidt misvisende. At skifte FARLIGERE ud med SUNDERE ville nok være passende.

Og heldigvis er der endnu ikke nogen der har fundet en kur mod hønsefeber.

@ Lestat.
Enig, lidt uforståeligt at man ikke sikrede at heste (flokdyr) skulle være mindst 2 sammen. Der kom så mange andre tiltag i den nye lov. Men det er jo så typisk for nye love i DK (og kommuner) at dem der udformer lovene ikke nødvendigvis ved hvad det er de lovgiver om. Trist.
Mvh
Erik Andersen

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 08 Oktober , 2010, 07:32 »

Ja, det må helt klart være sundere end fjæsbog  /o
Så endnu engang tak til den søde og rare John, det var jo ham som lokkede mig på Hønsenettet  :D
Jeg blev jo helt vild med John´s orpinger og fik en uhelbredlig trang til at skulle eje nogle og han var jo hurtig til at sætte æg over i rugemaskinen  ;)
Glæder mig også til at møde nogle af jer på diverse udstillinger fremover :)
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #18 Dato: 08 Oktober , 2010, 08:29 »
@ Juhulie

Lige det punkt om at heste ikke må stå alene, blev desværre fjernet fra den nye hestelov, så det er stadig lovligt kun at have en hest.

Forstå det hvem der kan, for jeg vil da synes at det er vigtigere at heste har en hestekammerat. !!!

jamen her på stedet er det så stadig lov. Ja, eller hvis nogen, der ved noget om den slags siger ok for at have et par geder og en pony sammen i stedet, så er det da en mulighed, men INGEN skal stå alene.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #19 Dato: 08 Oktober , 2010, 09:33 »

Jeg glæder mig sådan til at møde jer på LU, og jeg er bare SÅ meget til grin alle vejne for min hønsefeber... lige med undtagelse af hér  :-*

Og jeg tror faktisk du er af rette støbning til at komme med i Søs Roses og min blondineklub... vi skal SÅ meget vælte Americas stand igen iår :D det var s¨åååå sjaaaaaaaaaaaaaaaw :)

Og er det nu jeg igen skal minde om at Der er en lille pigepony med Mickey som far til salg? ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #20 Dato: 08 Oktober , 2010, 10:23 »
he he Wanda jatak til at blodinevælte - og hvis nogen gider lave indhegningen, tager jeg da gerne pony'en med også. Nu har jeg jo fået chr.nr. (wuhuuuu), og ingen kan vel se forskel på en pony og en flok gæs... eller hvad?  ;D
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Steen S. Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 08 Oktober , 2010, 11:04 »
Det er sjovt hvordan sådan nogle kyllerbasser kan gå lige til hjertet. Har solgt to hold dværg kochinhønekyllinger til to kolleger der nærmest har adopteret dem med navne og det hele og elsker dem over alt på jorden. De taler ikke om andet, når de er sammen om hvilke fremskridt de nu har gjort. Når det første æg dukker på skal det vel døbes!! Men dejligt at vide at ens søde væsener er havnet i kærlige hjem. Lige en enkelt vinkel på de der heste: Som chef for en stor intensiv afdeling vil jeg bare advare mod de dyr. Vi har ofte folk på intensiv udsat for en hest, trykket, mast, bidt, sparket, kastet og jeg plejer at sige: Hold høns for pokker, det er totalt ufarligt, når vi ser bort fra den mentale afhængighed. Forsøger man at ride på dem, falder man ikke så langt!!
Vild med store tværstribede Plymouth rock og dværgkochin

Offline Steen S. Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 08 Oktober , 2010, 11:21 »
Jeg ved godt dette her ikke har noget med høns at gøre, men jeg ville bare lige for nysgerrighedens skyld se hvor Bodil, som har startet dette indlæg, kom fra. Du kommer så fra Lem mellem Vester og Nørre Lem. Og jeg blev sterialiseret i går med alle herlighederne i Sønder Lem viklet ind i forbindinger. Jeg er lige kommet op på stolen igen efter at være trimlet rundt af grin!!! Det er bare stor humor/o :D
Vild med store tværstribede Plymouth rock og dværgkochin

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #23 Dato: 08 Oktober , 2010, 11:23 »
Og jeg tror faktisk du er af rette støbning til at komme med i Søs Roses og min blondineklub... vi skal SÅ meget vælte Americas stand igen iår :D det var s¨åååå sjaaaaaaaaaaaaaaaw :)

Og er det nu jeg igen skal minde om at Der er en lille pigepony med Mickey som far til salg? ;)

Jeg har også en billig vallak pony til salg - og han hedder faktisk Mickey...   ;)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 08 Oktober , 2010, 11:30 »
ja, Steen, det farligste der kan ske er at hønsene tage en ride tur på nakken af én selv  ;D
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #25 Dato: 08 Oktober , 2010, 11:34 »
steen@ jeg må lige blande mig al sport er farlig, og hvad med alle de unge mennesker i trafikken og hvad med den tagsten der kan falde ned i hoved på en, mine piger har haft ponyer fra de var helt små ( 6 og 4 år) Og alle de oplevelser og glæder de har haft har måske holdt dem fra at havne i så mange andre og usmarte ting der frister unge mennesker, og jo jeg har også set og hørt om nogen der er kommet til skade i omgangen med heste, men jeg har også set og hørt mange der er kørt galt osv. Jeg tror at hvis man lære sine børn og unge at omgås heste med respekt og fornuft så ville nogen af dem du har set aldrig være havnet hos dig, præcis som vi lære vores unge at køre bil med fornuft, ikke at alle ulykker kunne være undgået men mange. Bare lige et indlæg fra en mor i en hestetosset familie.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #26 Dato: 08 Oktober , 2010, 11:41 »
Jeg ved godt dette her ikke har noget med høns at gøre, men jeg ville bare lige for nysgerrighedens skyld se hvor Bodil, som har startet dette indlæg, kom fra. Du kommer så fra Lem mellem Vester og Nørre Lem. Og jeg blev sterialiseret i går med alle herlighederne i Sønder Lem viklet ind i forbindinger. Jeg er lige kommet op på stolen igen efter at være trimlet rundt af grin!!! Det er bare stor humor/o :D

du har tydeligvis ikke haft et sæt hanesporer i skinnebenet... de river pænt hårdt ;)
Og så er jeg bare SÅ meget og total enig med Elise :)
Og Steen... de der dv. kochins hvilke farver har du dem i? :) :) :)

Morten: hvor stor og gammel er den bette pony og hvad duer den til?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #27 Dato: 08 Oktober , 2010, 11:43 »
Jeg vil også lige påpege at jeg også har haft hest i ca. 26½ år uden at være kommet væsentligt tilskade og der har i denne periode også være lidt mere end livlige heste, hvilket dog er sjovest i teenageårene  ;D

Og at de fleste ulykker med heste eller for sags alle andre dyr også sker fordi mennesket agerer direkte dumt, uforsvarligt, overmodigt, respektløs eller direkte modbydelig over for dyrene...

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #28 Dato: 08 Oktober , 2010, 11:46 »
Jeg enig med Elise, vores ponyer og heste kunne vi ikke undvære til at holde ungerne i gang, jeg har selv været hestepige fra jeg var 8 år, og jeg er opdraget med superdiciplin omkring hestene, og det forsøger jeg jo at give videre til min hesteglade datter, som feks. ikke noget med at skyde genvej under hesten når man står på staldgangen, eller andre steder, og altid være på vagt med det ene øje når man er i nærheden af de store dyr, og til min store glæde kan jeg nu høre hende sige til barenbarnet på 7 at hun skal gøre sådan og sådan, og absolut ikke sådan.... jeg er helt rolig, men der kan altid ske noget.
Jeg er mere urolig når de køre med andre unge i bil, DET  kan holde mig vågen. :o

Der er ikke noget som duften af en varm hestemule, <G bare man holder øje med tænderne   <:
Mange ulykker beror jo også på dumhed og uvidenhed.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 08 Oktober , 2010, 11:53 »
Svar til Steen :
 *g hvad skal jeg sige  ??? Ved godt at stedet hvor vi bor, tit bliver grinet af og det er jo også morsomt... Ville så nødig bo mellem Lem og Tarm.... *g *g *g *g *k
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns