Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny mand på gården.  (Læst 1068 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KLS

• Passiv bruger
Ny mand på gården.
« Dato: 02 Oktober , 2010, 05:23 »
Hej allesammen,

Ja, jeg ville egentlig bare smide en lille hilsen da jeg er ny på siden.

Mit navn er Kim Løgager Sørensen, jeg er pt. lige i slutningen af at købe mig et lille sted med lidt over en hektar jord, en græsmarke. Den syntes jeg jo skal udnyttes og jeg har altid haft lysten til at holde fjerkræ, høns/ænder/gæs og hvad har vi. Med en hektar græs burde der vel nok være plads til lidt. Jeg ved stortset intet om at holde fjerkræ, men har forældre der har haft en del. Jeg har da også selv generelt en god forståelse for dyr, da jeg igennem mit liv har arbejdet i med forskellige af dem. Mit nyværende arbejde og igennem de sidste 14år er nok ikke noget fjerkræavlere sætter stor pris på, jeg er minkavler ;).

Det der kører rundt i hovedet på mit lige pt. er mit huskøb. Jeg må indrømme det er noget der kan holde mig vågen om natten /f. Der er jo meget man gerne vil igang med når man som jeg kommer fra en lejlighed uden en græsplæne til et hus på lidt over en hektar, men nok om det, nu er jeg begyndt a skrive bare for at skrive.  <J

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Sv: Ny mand på gården.
« Svar #1 Dato: 02 Oktober , 2010, 05:59 »
Velkommen til Kim  /o

Tillykke med dit nye sted, det bliver spændende at få det som du ønsker. Spørg endelig de mange fjerkrækyndige om hjælp, hvis du mangler lidt gode råd.
Hilsen Susanne

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 02 Oktober , 2010, 07:05 »
Velkommen Kim ;)

Pøj, pøj med dit nye sted...og høns /o det kommer du ikke til at fortryde
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 02 Oktober , 2010, 07:08 »
Velkommen på forum, Kim  :D
Tillykke med dit nye sted, det lyder rigtig dejligt  /4
Jeg vil foreslå, at du ser på billeder i galleriet, der er et helt afsnit, så vil jeg da også invitere dig til at se på billeder af mit nye hønsehus i mit personlige galleri.
Du bor ikke så langt fra os, så du er også velkommen til en kop hønsekaffe og en kikketur her.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 02 Oktober , 2010, 07:47 »
Velkommen til forum Kim, og stort tillykke med dit nye hus på landet. Jeg er enig med de andre i, at det kommer du bestemt ikke til at fortryde. Vi flyttede selv på landet for et år siden, og trods massive startproblemer (jeg bor stadig i værkstedet pga. renovering af resten af rønnen), så har jeg ikke fortrudt overhovedet.

Hvis du får problemer med huset, så skynd dig at købe en masse høns, så kan du gå derud og lade tankerne flyve ;). Og pas så i øvrigt på hønsefeberen, som nok vil ramme dig, så snart du har dine første høns i hus :D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

hoejberg

• Gæst
« Svar #5 Dato: 02 Oktober , 2010, 08:27 »
Velkommen til  :)

frida

• Gæst
« Svar #6 Dato: 02 Oktober , 2010, 17:52 »
Velkommen til.
Kan godt forstå det hele kører lidt rundt for dig lige nu. Det er en stor beslutning at købe hus første gang. Man ved ikke helt, hvad det hele går ud på. Men klø på med krum hals. Der findes ikke problemer. Kun udfordringer ;D
Mht. høns, så er det også bare med at springe ud i det. Tag udfordringerne som de kommer. Der vil altid være nogen man kan spørge om hjælp ;)
Held og lykke med hus- og hønsekøb /o

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #7 Dato: 02 Oktober , 2010, 18:03 »
Velkommen til Kim.

Du skal passe lidt på..... du går hen og bliver smittet af samme uhelbredelige sygdom som alle os andre herinde; hønsefeberen. har tit undret mig over hvorfor myndighederne går fuldstøndigt i selvsving over fugleinfluenza...... hønsefeber er LANGT værrer og aldeles uhelbredelig og ekskalere bare i rasende fart. Hønsefeber kan smitte andre som må betragtes som raske smittebærer så længe de holder sig fra besætninger med fjerkræ.

Velkommen til..... og med dit nye liv som hønsefeberramt :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.