Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er æggene mon gået til?  (Læst 2484 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
Er æggene mon gået til?
« Dato: 01 Oktober , 2010, 21:44 »
Min silke har ligget på æg i 6 dage.

Hendes to "kyllinger" fra 1.6. Er meget meget glad for deres mor og syntes de stadig skal sove sammen i reden allesammen. Den ene er altså en fuldstor orpington og den anden en kæmpe hane. Derfor flyttede jeg silkemor med rede og æg i eget skrukbur. Hun har været ude et par gange, men er vendt tilbage på reden med æg. Men så idag tror jeg ski ikke, at hun har kunne komme ind igen fordi snorensom jeg havde bundet ligesom var gledet sådan at lugen var gået halvt i. Da jeg kom ud til aften for at lukke var silkemor gået ind til de store kyllinger og havde lagt sig på en rede hvor jeg havde glemt 4 æg! Så der lå hun nederst med hane og orp ovenpå og nederst 4 dejligt varme æg. Jeg sprang hen til skruk buret og konstaterede at æggene der var helt kolde.  :-\

jeg tog hendes rede fra skrukburet over ved siden af den anden rede. Jeg løftede hende ud og viste hende den fyldte rede og hun lagde sig straks på plads igen. Men men men kan evt liv i æggene overleve sådan en behandling.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Er æggene mon gået til?
« Svar #1 Dato: 01 Oktober , 2010, 22:54 »
Jeg tror nok det skal gå, æg kan holde til utrolig meget, og SÅ koldt har det jo ikke været i dag. *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

hoejberg

• Gæst
« Svar #2 Dato: 02 Oktober , 2010, 08:29 »
 *k

Offline Mercedes

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/benz
« Svar #3 Dato: 02 Oktober , 2010, 11:59 »
Jeg har oplevet det samme, og der skete ikke noget med æggene.
Krydser fingre for dig alligevel.
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Oktober , 2010, 13:40 »
Tak, jeg er glad for at høre, at der er håb! :)
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle