Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ih, hvor jeg glæder mig...!  (Læst 1061 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Ih, hvor jeg glæder mig...!
« Dato: 01 Oktober , 2010, 12:25 »
Til på søndag, hvor jeg skal have mine sebright høns med til hønsedag i Sebright og Bantam klubben.

Dels til at vise mine dyr frem og få eksperternes udtalelser om dem, og mindst lige så meget til at få muligheden for at stille alle de tusinde spørgsmål jeg har om type, fjer, avl, husning, foder og meget mere - og til at møde ligesindede!

Jeg kan næsten ikke vente  :D
Mvh Marianne

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Ih, hvor jeg glæder mig...!
« Svar #1 Dato: 01 Oktober , 2010, 12:29 »
Jeg kan godt forstå du glæder dig, ha en ritgit god dag  /o
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Jeg glædede mig med god grund...
« Svar #2 Dato: 03 Oktober , 2010, 18:45 »
... for det blev en rigtig god hønsedag i Sebright og Bantam Klubben.

God velkomst, venlige hønsefolk, hyggeligt selskab - og så blev mine små høns rigtigt pænt omtalt og bedømt. Så jeg er bare glad nu!

Jeg lærte rigtigt meget om, hvad jeg skal kigge efter og prøve at stile imod / undgå, det var virkeligt guld værd. Under en normal bedømmelse får man jo ikke at høre hvad dommeren siger, og kan ikke stille spørgsmål.

Desværre var mine de eneste sebrighter, da en anden havde meldt afbud. Men jeg fandt så også ud af, at vi kun er 3 udstillende medlemmer, og kun 4 i klubben, der har dem, så det er jo alt for lidt!

Overvejer nu at udstille dem på LU, for at få flere opdrættere på banen deroppe. En ny verden åbner sig...  :D

Mvh Marianne

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #3 Dato: 03 Oktober , 2010, 19:47 »
JA de er sq også skønne... :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #4 Dato: 03 Oktober , 2010, 19:52 »
Hej Marianne

Var der nogle rigtig god imellem siden du overvejer LU.

Nå der er så få opdrættere så er det med af få udbred til en større kreds og det gør man jo ved at vise dem på udstillinger og hønsedage, så jeg tror på at du vil kunne få nogle flere med på vognen så vi kan få de smukke dyrt at se på Lu og lokaludstillingerne rund omkring.

Tommy 

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 03 Oktober , 2010, 19:59 »
Ja, jeg var til barnevelderdag med Walter i Herning sidste weekend. Hold kæft hvor får man altså proppet meget viden ind i hovedet på sådan en dag. Det er bare 1000 gange nemmere at forstå standarden når man ser på et dyr, end når man bare læser i bogen!!! Jeg var helt rundtosset og træt i hovedet efter den dag, men hvor er hønsefolk bare søde. Jeg fik lov til at stille alle de tåbelige spørgsmål jeg havde lyst til, og ingen grinede af mig.  /o Det kan bare anbefales at tage til sådan en dag i en specialklub. Også selv om man måske ikke vil udstille lige med det første. Man får virkelig værktøj til at sortere bedre i sine dyr derhjemme.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 03 Oktober , 2010, 21:41 »
Ja, sådan nogle dage er uvurderlige!
Jeg synes især, man lærer meget af de dyr, der har fejl.
Jeg glæder mig sådan til maran/dorking-dag på lørdag.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 03 Oktober , 2010, 21:47 »
Hønsedage er virkelig guld værd, for det er på sådanne dage man kan spørge om alt og gennemgå de fremmødten dyr i ro og mag..... og ja det er en helt ny og meget spændende verden, som åbner sig for en, når man vil begynde at avle efter et mål og at udstille...

« Senest Redigeret: 03 Oktober , 2010, 21:49 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #8 Dato: 03 Oktober , 2010, 22:01 »
Hmm, jeg vil så gerne med til brahma dag i Varde. Men vi skal have overnattende gæster den dag + kommer hjeme fra studietur om fredagen og har ikke set kæresten i to uger /d. Hmm, bare lidt brok over at man ikke kan nå det hele
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 03 Oktober , 2010, 22:12 »
Hej Marianne

Var der nogle rigtig god imellem siden du overvejer LU.

Tommy -
Når end jyde (Gunnar Staugaard) siger: 'De fås ikke møj bedre' - tror du så ikke de er nogenlunde ?  :D

Men jeg fandt jo også ud af, at der kun er et par stykker der har udstillet dem de sidste par år, og det er jo også en af grundene til at jeg overvejer at stille op på LU. - Og jeg ved godt, at de skal bedømmes 'rigtigt', så der kommer points på, men Gunnar mente bestemt jeg skulle komme med dem.

Og jeg giver Jer andre ret - kun ved at få det forklaret på stedet af en kyndig, kan man se forskellen på dyrene, fjerene - og finder ud af, hvad der tæller. Meget mere værd end at læse i standarden. - Som man så forresten læser med andre øjne efter sådan en 'omgang'.-

Idag kunne jeg jo så også nyde de små bantam'er - de er ret fine, især nogle gul columbia faldt jeg for.

Mvh Marianne