Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Oppustet  (Læst 1388 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Oppustet
« Dato: 30 ſeptember , 2010, 11:03 »
Til alle jer herinde, bønder, sygeplejere, læger, dylæger, husmødre, husfedre,studenter og alle jer andre.....

Nu er dette et helt personlig spm og det gælder mig selv :P

Jeg er en livsnyter, dvs elsker god mat og god drikke  ;)

Jeg har en kropp som min mann mener tar seg bedst ut med tøj på ;D

Altså jeg spiser meget salt i maden, og jeg har stort behov for væske, kan sluke 1 l vand om morgenen iløbet af 30 min. Jeg er af den opfatning at min mave er normal om morgenen, men iløbet af dagen føler jeg mig oppustet. Alle prøver hos lægen er normale... :-\

Så mit spm er om jeg har meget væske i kroppen, og om det kan fordrives på noget vis????
Nogen der ikke tar sig selv så højtidelig at de kan svare mig??? ;)
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

karina dj

• Gæst
Sv: Oppustet
« Svar #1 Dato: 30 ſeptember , 2010, 12:06 »
Når jeg føler mig oppustet er det mere en regel end undtagelse fordi jeg har spist for hurtigt og ikke tygget maden ordentlig. Jeg ved andre har samme problem...og det var da osse det jeg blev anbefalet at gøre  ;) altså at spise min mad langsomt og tygge den ordentligt  ;)

Kan ikke forestille mig væske kan gi' oppustethed...

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 ſeptember , 2010, 13:49 »
oppustethed kan komme af mange ting.

De gange jeg personligt har været oppustet har jeg som regel enten haft problemer med at komme af med det store og som følge deraf været fyldt godt op eller også har jeg overspist over en peroide på flere dage så kroppen ikke kan optage alt det den skal - for fed mad i for store mængder.

Hvis du drikker meget vand som du siger - hvor mange liter kommer du så op på i løbet af en dag?

Et voksent menneske skal have mellem 3 - 4 liter vædske (her tæller vin, øl, spiritus og sodavand ikke med) kaffe og the er ok, men the kan forekomme vanddrivende - vand, juice eller saftevand er altid bedst. I juice får man også nogle c-vitaminer med i købet.

Mhp salt i maden - hvis du bruger megen salt i maden under tilberedning, kan nogle mennesker blive fysisk oppuster heraf - Har selv en mor, som hvis hun salter maden som vi andre vil have det - ja så har hun hele hængesofaer under øjnene inden aftenen er over - så hun "undersalter" hellere - så må vi selv tilføje salt efter behov.

Har du forsøgt at salte mindre under tilberedning og så stille salt frem på bordet for at se om det hjælper?

Samtidig må jeg jo nok også spørge lidt ind til hvor meget du rører dig i løbet af en almindellig dag - hvis man "bare" sætter sig hen i sofaen efter at have spist hver gang, ja så tror jeg personligt at kroppen til sidst får nok, og et tegn herpå kunne evt. være oppustethed.

Mhp din mann så skulle han være lidt mer kritisk - hvad hvis du sagde det samme om ham???  ;)
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Loppe

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 ſeptember , 2010, 15:04 »

Mhp din mann så skulle han være lidt mer kritisk - hvad hvis du sagde det samme om ham???  ;)

Det var vel igrunnen jeg som sagde det til ham først ;) ;D

Nej jeg rører mig ikke så mye mht motion, men jeg svømmer næsten hver dag, arb som livredder, og vi har jo mange dyr der skal tas hånd om så jeg beveger mig jo noget iløbet af dagen, men kunde jo selvfølgelig været mere.

Jeg har haft problemer med irritabel tyktarm i mange år, og mister jo meget væske gennem diarè. Og sveder jo en del på arb da der er varmt.

Jeg ved jo at salt binder væske, men jeg er mere til salt end sødt, spiser næsten aldrig slik og kager.

Har hørt at om man synker 4 hele peberkorn hver dag, så får man mere fart på fordøjelsen, dette har virket noget.  :-\
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 Oktober , 2010, 21:44 »
Det med peberkorn har jeg også hørt om - men om det lige virker ved jeg ikke. Nogen siger det gør andre at det ikke gør.

Tja, må jo sige at du rør dig en del om dagen - lidt mere gennemsnitligt end jeg gør tror jeg - men kan den tyktarm ikke have noget med din fornemmelse af oppustethed at gøre - hvis ikke der er ok gang i tarmene sker der jo ting og sager i kroppen
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Søren

• Bruger
  • ER CHR registret.
« Svar #5 Dato: 02 Oktober , 2010, 07:58 »
Hej Yngvild
Et meget godt råd er at bruge et produkt der hedder HUSK (ja det hedder det)
det står på pakken hvordan det bruges
Har selv haft problemer i mange år
Det kan købes på apoteket samt i mange daglig vare butikker
det koster ca 40,- nok til 2mdr.
Søren
Søren
 Gul Orpington , 25 Aberdeen-Angus kødkvæg
Tårnfalke og en sneugle

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #6 Dato: 02 Oktober , 2010, 09:44 »
Mon ikke Yngvild allerede er "på" HUSK?
Jeg kan fortælle at min mor i min barndom (læææænge siden ::)) havde tyktarmsproblemer i mange år. Hun gennemgik talrige undersøgelser og var indlagt i lange perioder indtil hun var nede på 39 kilo (og det ligger IKKE til min familie!) - og blev opgivet af lægerne. Vi fik alligevel overskud til at tage på besøg til den jyske del af familien som inkluderede en gammel biavler. Han konstaterede tørt at min mor da vist havde fordøjelsesproblemer og spurgte, om hun havde prøvet Propolis. Det havde de færreste hørt om dengang - så det havde hun jo ikke. Et par uger efter vores ferie kom der en pibetobaksdåse med noget brunligt klistret smulderværk blandet med lidt døde bier og et par indtørrede bilarver - Propolis! Min mor tog tappert den foreskrevne teskefuld (sorterede dog bier o.lign. fra :D) tre gange dagligt. Efter den første uge havde hun det meget bedre i maven. Efter tre uger begyndte hun at tage på og diarreerne fortog sig. Jeg husker ikke hvor længe hun spiste Propolis men mener at hun bare fik tilsendt endnu en tobaksdåsefuld. Så var hun kureret. Havde aldrig siden maveproblemer. Nu aner jeg jo ikke hvad hun fejlede og en svampeinfektion er jo en mulighed. Propolis er jo biernes værn mod svampe og bakterier.
Ikke at jeg påstår at det også kunne hjælpe dig, Yngvild. Men det er jo ihvertfald uskadeligt at prøve det. Og nej, selvom jeg er biavler har jeg IKKE lige tilfældigvis noget til salg ;D
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Loppe

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 04 Oktober , 2010, 11:19 »
Hej Yngvild
Et meget godt råd er at bruge et produkt der hedder HUSK (ja det hedder det)
det står på pakken hvordan det bruges
Har selv haft problemer i mange år
Det kan købes på apoteket samt i mange daglig vare butikker
det koster ca 40,- nok til 2mdr.
Søren

Jeg har forsøgt det, men jeg brækker mig af konsistensen, noen råd til hvordan man kan innta det???
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Offline Loppe

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 04 Oktober , 2010, 11:23 »
Hvor kan man få tag på propolis??
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Offline Berit H.

• Passiv bruger
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
« Svar #9 Dato: 04 Oktober , 2010, 11:51 »
Hej Yngvild
Jeg kan heller ikke snuppe konsistensen af HUSK
Men du kan på apoteket købe det i kapsler
På bøtten står der: Psyllium Husk Basic Fibre     Naturens egne fibre
Det er loppefrøskaller
Og de glider fint ned med et stort glas vand

mvh Berit
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 04 Oktober , 2010, 12:47 »
Propolis kan du købe i Matas og i enhver Helsekostforretning og hvis det er en god én af slagsen, kan de også vejlede dig i, hvad du skal gøre med din oppustethed!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!