oppustethed kan komme af mange ting.
De gange jeg personligt har været oppustet har jeg som regel enten haft problemer med at komme af med det store og som følge deraf været fyldt godt op eller også har jeg overspist over en peroide på flere dage så kroppen ikke kan optage alt det den skal - for fed mad i for store mængder.
Hvis du drikker meget vand som du siger - hvor mange liter kommer du så op på i løbet af en dag?
Et voksent menneske skal have mellem 3 - 4 liter vædske (her tæller vin, øl, spiritus og sodavand ikke med) kaffe og the er ok, men the kan forekomme vanddrivende - vand, juice eller saftevand er altid bedst. I juice får man også nogle c-vitaminer med i købet.
Mhp salt i maden - hvis du bruger megen salt i maden under tilberedning, kan nogle mennesker blive fysisk oppuster heraf - Har selv en mor, som hvis hun salter maden som vi andre vil have det - ja så har hun hele hængesofaer under øjnene inden aftenen er over - så hun "undersalter" hellere - så må vi selv tilføje salt efter behov.
Har du forsøgt at salte mindre under tilberedning og så stille salt frem på bordet for at se om det hjælper?
Samtidig må jeg jo nok også spørge lidt ind til hvor meget du rører dig i løbet af en almindellig dag - hvis man "bare" sætter sig hen i sofaen efter at have spist hver gang, ja så tror jeg personligt at kroppen til sidst får nok, og et tegn herpå kunne evt. være oppustethed.
Mhp din mann så skulle han være lidt mer kritisk - hvad hvis du sagde det samme om ham???