Angående røgtabletter, så tænker jeg at det må være et gennemtestet og godkendt produkt, og der må være en grund til at America skriver at det renser næsebor og bronkier og forebygger forkølelse...
Åh, Morten bare det dog var sådan, at man kan regne med det producenterne skriver, men sådan er det desværre ikke... Det er ikke for sjov, at det er blevet forbudt at lovprise en virkning på naturmedicin til mennesker med mindre man kan dokumentere en effekt - og det er der så pludselig ikke så mange producenter der kan. Desværre er produkter til dyr ikke underlagt den samme lovgivning, så derfor kan man love hvad man vil...
Jeg er helt enig med Ankerine i, at vores høns ikke skal være forsøgsdyr for alle mulige mærkelige råd, men nogle af dem er dog så oplagt uskadelige, at jeg til enhver tid vil prøve det før jeg hidkalder til dyrlægen. F.eks. er det almindeligt kendt at medicin til dyr doseres efter devicen "så-er-vi-sikker-på-det-virker" (tænk bare på p-piller til katte, antibiotikum til grise osv.), hvorfor jeg faktisk hellere vil udrydde f.eks. ormene (hvis hønsene er påvirkede af det) vha. lidt surt maveindhold end ved at give dem medicin.
Det er da næsten helt sikkert, at menthol ikke kurerer en forkølelse (det gør den jo heller ikke hos mennesker!), men det kan lette symptomerne lidt og måske hjælpe helbredelsen lidt på vej...
Dog vil jeg også mene, at det måske er lidt længe (selv for en høne

) at være forkølet i mere end en måned. Men jeg tror, du kunne få hjælp af at hænge en plade for det åbne vindue. Vi render jo heller ikke rundt uden tilstrækkeligt med tøj på, hvis vi er syge. Træk udløser ikke i sig selv sygdom, men det udfordrer immunforsvaret i en sådan grad, at det kan tage uforholdsmæssigt lang tid at blive rask (i øvrigt ligesom hos mennesker -igen

)
God bedring til alle forkølede