Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: At skulle ud og fodre hver dag...  (Læst 1078 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
At skulle ud og fodre hver dag...
« Dato: 27 ſeptember , 2010, 22:04 »
...det glæder jeg mig stadig til, dag efter dag! *r Specielt hvis jeg har noget ekstra lækkert med, som f.eks. bulgursalat, æggekage, dåsemajs eller lignende :D

Jeg synes det er så skønt, når jeg prøver at liste mig ind, og muse-stille går hen til fadet, hvor jeg stille lister lækkerierne ned...pludselig er der en høne eller ged, som opdager mig, og så laaaarmer den af glæde (er jeg sikker på ;D), så alle de andre kommer spæææænende om hjørnet, for at se hvad der er af lækkerier i dag! :D

Mandag er altid den gode dag, for der har jeg været i byen og fået "gamle" grøntsager, så der er virkelig rift om de gode sager! :D

Kan man andet end at elske de dyr??! *p

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
Sv: At skulle ud og fodre hver dag...
« Svar #1 Dato: 27 ſeptember , 2010, 22:07 »
Næ, man må ta' sig selv i at stå og smile fåret gang på gang, mens man pusler om kræene  ;D
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #2 Dato: 27 ſeptember , 2010, 22:21 »
ja det er altså bare skønt. Jeg elsker også at ungerne er inde i en periode, hvor de gerne vil være med. Så går vi ud og fodrer og vander alle dyr og en høne løftes af pind, så den kan aes og "mysses" og sættes forsigtigt tilbage igen kvart i sovetid, og bagefter er børnene bare så glade og frække, når vi skal børste tænder. Bonus!  /o

Meeen som dig elsker jeg nu også at have fryden ved at forkæle for mig selv.

Jeg må dog sige, at jeg bedst kan lide, når det ikke er nødt til at være på et bestemt tidspunkt. Her til aften kæmper jeg mod søvnen, fordi 2 små volierefugleunger skal mades for sidste gang inden natten kl. 23. Gaab...
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 28 ſeptember , 2010, 13:27 »
Jeg eeeelsker også at hyggefodre høns. Tænk at man skulle avancere til omvandrende madpakke for andre end menneskebørn :D Hver gang jeg går derud, griner jeg af "Pavlows hunde", der kommer spurtende fordi min tilstedeværelse er lig med mad ;D

Men i mit næste liv (efter en alt for travl periode - måske er det til foråret), drømmer jeg ironisk nok om mere automatik :o
Jeg drømmer om at vinde i lotto så jeg kan installere automatiske hønselemme på alle udgange, så jeg ikke behøver bekymre mig om nogen til at passe dyr, hvis vi skal i sommerhus i en weekend f.eks. Men også til daglig kan det være en fordel ikke at skulle ud og lukke høns ud, hvis jeg er alene med to børn, der ikke er egnet til en tur i hønsegården inden dagleje/børnehave ::) Og fordi jeg får lidt dårlig samvittighed hvis klokken indimellem bliver henad 8.30 i weekenden, fordi vi er for langsomme til at komme ud af hullerne...

Men hold op, hvor jeg også bare elsker at gå i hønsegården og lade tiden flyve... /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 ſeptember , 2010, 13:39 »
Jeg kunne ikke være mere enig :D  /o

Vi sætter os ud midt på græsplanen i hønsegården hver aften efter aftensmad - så er der altid rester og de nyder det... kød og pasta er nu det bedste og helst oksemørbrad  :P
Nogle af dem er efterhånden så tamme, at de helt glemmer det ikke er deres instinkt at blive kælet Haha...

Men Christina du skrev blandt andet æggekage... Giver du dine høns det?  ;D Ja ja I må gerne grine af mig, men jeg har altså forbudt familien at give hønsene noget med kylling og æg... hmm.. det er nok bare mig der er skør...

Men Skønt indlæg  :D
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #5 Dato: 28 ſeptember , 2010, 14:26 »
Hehe, tænkte nok at jeg ikke var den eneste ;D

Men Christina du skrev blandt andet æggekage... Giver du dine høns det?

Ja, det kan du tro, det er super sundt for dem at få æg, og hårdkogt æg er specielt godt til små kyllinger /o

Men nej, de får ikke kylling...eller kød for den sags skyld (da det eneste kød vi spiser herhjemme, er det der kommer fra vores egne kyllinger, så det er ret sjældent der er "kød-rester" :D). Men jeg så da at de havde fanget en frø en dag, så de fanger selv deres "kød". :D

PS. Sikke et smukt ansigt der gemte sig bag din profil *h

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 28 ſeptember , 2010, 16:03 »
Christina - Okay, så kan det være de skal til at smage lidt på æg herhjemme i vores hønsegård /o

og tak tak  ;) Det var sødt sagt.... Weeeee  :D
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex