Jeg har det lidt på samme måde, jeg kunne også godt lide lidt dokumentation på den saltsyrekur. Jeg var talte med min kusines mand om det i går. Han er dyrlæge og han har ingen indtægter på mine dyrlægeregninger, tvært imod har han hjulpet mig, da Gaia skulle aflives på en helligdag. Han mener ikke, at saltsyrekuren har den store indvirkning på ormene, vi behandler jo heller ikke vores børn med coca cola, når de får børneorm.
Det kan jo være et tilfældigt sammentræf, at klatterne ændre sig i forbindelse med at man giver dem saltsyrekuren. Lidt lige som når vorter forsvinder efter, at man har brugt et eller andet husråd mod dem, vorter forsvinder jo på et eller andet tidspunkt, og har man så lige brugt et husråd, er det nærliggende at drage en sammenhæng der.
Jeg ved ikke om Bettinas røde klatter er orm, jeg har haft nogle tilsvarende klatter i mit hønsehus, og jeg tog dem med og undersøgte dem i en balje vand (iført gummihandsker forstås) og med en lup. Der var ikke noget ormeagtigt over det røde, det virkede nærmest som noget slimhindevæv og blod og var ikke sammenhængende. Jeg har også haft fat i en klat med spolorm, og der var man slet ikke i tvivl, der var orm med afsluttede ender og ikke bare en blævret udefinerlig masse, desuden var spolormene hvide, de lignede på en prik de billeder, jeg linkede til forleden.
Det bedste man kan sige om saltsyrekuren er nok, at den ikke gør væsentlig skade.