Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor æder den ikke dræbersnegle ?  (Læst 6237 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Snulf12

• Passiv bruger
Hvorfor æder den ikke dræbersnegle ?
« Dato: 22 ſeptember , 2010, 13:11 »
Dav jeg har lige købt en Moskusand men den æder ikke dræbersnegle ? Selv om jeg kaster dem hen til ham. eller hvis den selv finder dem.
Regnorme æder den lige meget hvad og den selv finder dem eller hvis jeg kaster en hen til ham.

???
Mvh Snulf

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Hvorfor æder den ikke dræbersnegle ?
« Svar #1 Dato: 22 ſeptember , 2010, 13:21 »
Du skulle da ha' spurgt, inden du købte den, om den var kræsen, *gg

Nej, ved ikke lige hvorfor, de fleste snakker da om, at Moskusænder spiser dræbersnegle.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 22 ſeptember , 2010, 13:54 »
De skal vist lære det, prøv med nogle små nogle af slagsen først.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 22 ſeptember , 2010, 14:02 »
Da jeg havde Moskus ænder var det kun ællingerne som gad æde sneglene, de var til gengæld også helt VILDE med dem. Og hold da op hvor kan  en plettet leopard snegl (jeg har heldigvis ikke nogen dræber snegle) blive MEGET laaaaang med en ælling i hver ende.... ;D ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 22 ſeptember , 2010, 14:10 »
Her er det osse kun ællingerne der gider snegle, og ikke hvis de er alt for store  <R

Mener jeg har læst herinde, at ællingerne er vilde med dem, fordi de indeholder protein...og det har den voksne and ikke i samme grad brug for. Samme princip som kyllinger der kæmper om regnormene, men de voksne høns nogle gange skal overtales til at æde dem  <A

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 ſeptember , 2010, 16:48 »
Mine gad heller ikke når de først var voksne så tilslutter mig helt Karinas indlæg  /o
Med venlig hilsen Søs

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 22 ſeptember , 2010, 17:18 »
vores tager ikke snegle men deres æg, dem finder de rundt omkring - de er små og hvide/gullige, ofte maaaaange på 1 sted, så på denne måde regulerer de bestanden af snegle.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline kevinhove

• Passiv bruger
  • HØNS
« Svar #7 Dato: 25 ſeptember , 2010, 08:28 »
en drabersnegle lægger 400 æg af gangen  ;D
Hilsen Kevin
0.4 Isa Brown/rød amerikaner
1.4 maren kobber
0.1 labrador

Offline KarCas

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 28 ſeptember , 2010, 15:20 »
En dræbersnegl lægger 400 æg? Så er jeg sgu glad for at det ikke er noget dyr at avle på, som ænder og gæs og sådan noget! HAHAHAHA!!!! Det var sgu noget af en sjat!!!

Anyway, hvad angår din rapper og dræbersnegle, har jeg HØRT, at grunden til de spiser de snegle er ikke kun fordi de er lækkerbiskner for dem, men også fordi sneglen er fyldt med en masse godt proteiner som anden har rigtig godt af. Moskusanden kan spise disse snegle, fordi de er imune overfor sneglens slim som rent faktisk er gift. Der er en eller anden helt særlig sygdom, som sneglene render rundt med i deres slim. TROR NOK, det er Kolera eller hvordan det nu end staves. Det er kun noget jeg har hørt, så vær sød og lad være med at hænge mig op på det!  :)

Hvis man så skal gå ud fra, at det jeg er blevet fortalt er sandt, som jeg ikke ved da det ikke er noget jeg selv har læst, men har fået at vide fra en anden som har hørt det fra en tredje som har læst sig skør i det emne efter sigende, så kan der være 2 grunde til hvorfor din rapand ikke vil have dræbersneglene.
1. Fordi den ikke synes de er så videre lækre endda, hvilket jeg personligt rent faktisk SAGTENS kan sætte mig ind i! Jeg synes nemlig også de snegle er ulækre!!  ;D
2. Din and har ikke brug for de proteiner, som er i dræbersneglen, og undgår af den årsag sneglene.

karina dj

• Gæst
« Svar #9 Dato: 28 ſeptember , 2010, 16:20 »
Jeg har hørt at de KAN bære rundt på colibakterier fordi de fornøjer sig med l*rt på menuen... ellers skulle de ikke være giftige...men jeg har osse bare hørt noget fra nogen  ;)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 01 Oktober , 2010, 21:42 »
det med lorten har vi set... føj hvor...de kravler på hundeekstrementer, der må være noget tilbage  der ikke er fordøjet de kan bruge.
høns, ænder, hunde, katte...