Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Noget må jeg da gøre galt?  (Læst 2362 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Julie Rohde

• Passiv bruger
Noget må jeg da gøre galt?
« Dato: 21 ſeptember , 2010, 16:31 »
Halløj allesammen,

Ja, det har så sandelig været et trist hønse- og andeår her på Farmen.
Først forsøgte mine to dværghøns at ruge det samme kuld ud på samme tid. Det blev selvfølgelig ikke til noget, jeg fandt først for sent ud af at sådan noget ikke kan lade sig gøre.
Dernæst fik min moskusand ællinger, men hun tog dem med på gåtur uden for andegården, og dagen efter var der kun lidt fjer og en enkelt ælling tilbage. Ræven havde taget resten som natmad.
Min anden and forsøgte derefter med et kuld udenfor redekassen som aldrig blev til noget. Jeg forestiller mig at det kan være fordi hun har lagt dem på betongulvet. Godt nok med halm omkring, men ellers direkte på gulvet.
Nu har jeg så to dværghøns der ligger på æg og har ligget der i 25 dage nu.. Men de ligger pænt i redekasser, æggene er varme og de har ligget trofast hele tiden. Hvad sker der? Jeg har ikke lyst dem. Synes ikke jeg kan finde ud af det, og faktisk se noget. Men alle æg jeg har åbnet hidtil (fra de tidligere kuld) har været befrugtet, og er gået til ret sent.
Hvad søren kan det være jeg gør galt?
Håber der er nogen der har en idé (ved godt jeg har klaget min nød før  :-[)

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Noget må jeg da gøre galt?
« Svar #1 Dato: 22 ſeptember , 2010, 15:07 »
Det er jo ikke sikkert, du gør noget galt.
Nogle gange er naturen bare ikke så samarbejdsvillig.

mht. til ænderne ved du jo, hvad der er gået galt. Ællinger skal ikke overnatte udenfor, og betongulve er ikke gode redesteder. Det giver mening.

Og nogle gange lykkes rugninger bare ikke.. bare fordi...

Op med humøret og på'n igen. En skønne dag lykkes det!

Offline Julie Rohde

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 ſeptember , 2010, 18:21 »
HURRA!!  /o

Jeg sluger mine ord og al klynken, for Kurt, min store røde høne, har idag frembragt to smukke mini kyllinger. De er de mindste små kyllinger jeg nogensinde har set, men de er kvikke og aktive og har gode stemmer.
Så det kunne altså lade sig gøre  ;D

Det er jo ikke sikkert, du gør noget galt.
Nogle gange er naturen bare ikke så samarbejdsvillig.

mht. til ænderne ved du jo, hvad der er gået galt. Ællinger skal ikke overnatte udenfor, og betongulve er ikke gode redesteder. Det giver mening.

Og nogle gange lykkes rugninger bare ikke.. bare fordi...

Op med humøret og på'n igen. En skønne dag lykkes det!

Storm-Olsen, tusind tak for dine rigtig søde ord. Man kan jo blive helt trist når det går galt gang på gang, og så er det altså rart at der er så søde opmuntrende venner herinde  :)

De bedste og helt glade hilsner

Julie

frida

• Gæst
« Svar #3 Dato: 23 ſeptember , 2010, 19:19 »
Tillykke med kyllingerne. Du og hønsene havde da også fortjent der skulle ske lidt godt hos jer /o

Offline Julie Rohde

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 ſeptember , 2010, 15:00 »
Tusind tak, Frida!
Ja, jeg synes også det var på tide. Og så glemmer man jo al den ballade når der render sådan to små uldtotter rundt lige pludselig  ;D