Hejsa - I altid meget hjælpsomme forumsbrugere
Vi har købt ormekur - panacur til vores små fodbefjerede dværge (voksne + 5 mdr. gl) og det er jo ét flydende præperat som skal i munden på dem. Er der nogen som har gode råd (eller advarsler) mht at give dem det
Jeg er vant til at give heste, hunde, katte etc. medicin mm i både mund, indsprøjtninger med kanyler osv. men jeg må altså melde helt pas når det gælder medicinering af høns og vi er frygtelig bange for at gøre noget galt, så der sker noget med dem. Vi fik at vide at man skulle passe lidt på at det ikke kom forkert "ned" og det har skræmt mig én smule, plus alle skal have 3 dage i træk med gentagelse om 3-4 uger, så det er jo en del antal gange det skal foretages hvor det kan gå galt
Håber at der er nogen derude som har lidt gode råd eller forklaringer - jeg kan levende forestille sig hvor gal min mand bliver på mig hvis jeg kommer til at gøre noget forkert og får taget livet af de små familie-medlemmer (han er gået hen og blevet en rigtig hønse-fan, der de sidste uger har lavet både smart "vindfang", æble-holdere mm - jow jow det har grebet om sig med forkælelse af de små).
På forhånd tak for hjælpen
Majbritt Ørnstedt
hov glemte at skrive at det drejer sig om ekstrem små "mængder" de skal have ind, alt efter vores forskellige aldre/størrelser, er det kun 0,1 - 0,2 ml.