1 km. nede ad vejen er der en kæmpe maskinstation, som samtidig har en temmelig stor kvægproduktion. Vi har nu boet her i 5 år og i år tror jeg faktisk det er den første sommer vi bor her, hvor jeg IKKE har ligget vågen pga. køernes muuhen sent om aftenen.
Jeg må ikke klage for min mand

Har ellers rimelig mange kommentarer til rimelig mange ting

Men jeg kunne ALDRIG ALDRIG ALDRIG finde på at klage over køerne på marken!!!!!!!!! Eller naboens hund, der kan gø i timevis uanset tidspunkt (hvis jeg var bedre til afstande, ville jeg fortælle hvor langt der er til naboen, men det er 100-500 meter). - For vi bor på landet, jo!
På den anden side, så er der virkelig mange tilfælde af at det, der er landzone på papiret kan gradbøjes, ligesom lokalplaner kan være forældede og forlange bygninger opført geografisk helt håbløst i forhold til hvordan området har udviklet sig de sidste 20 år, men fordi det er dyrt og besværligt og kræver mange udvalgsmøder, så kan der ikke dispenseres fra et eller andet byggefelt eller hvad ved jeg.
Jeg synes det er forkert at konkludere, at blot fordi man på papiret bor i landzone, så kan man tillade sig alle mulige dyr uden hensynstagen til naboer. Når du skriver, at I bor på en "hjørnegrund", så tænker jeg på at det gør min bror også - midt inde i Næstved by. Hvis der er en hjørnegrund, er der også en form for nabonærhed - hæk, der skiller til andet end mark osv. - og så synes jeg umiddelbart, at man skal tage hensyn.
Hvis naboen ikke gider gæs, der larmer om natten, har jeg svært ved at se at 3 gæs larmer mindre end 2. Uanset hvilket julebord den så i sidste ende lander på. Jeg ville egne mig pivdårligt til parcelhus (eller landzoneklyngebebyggelse) for det dér med at huske at klippe sin hæk for andres skyld... det bliver jeg bare aldrig god til. Men jeg synes, det ville være synd, hvis gæs, som du af glæde og begejsring (og højt græs) ønsker at anskaffe, måske skal ende som symbolet på bekymring, stres og dårligt naboskab. Det vil være lidt ligesom at bygge nyt badeværelse, installere et badekar, for bagefter at opdage, at det kun kan tåle at blive fyldt med koldt vand.