Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: SPAM  (Læst 1151 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
SPAM
« Dato: 14 ſeptember , 2010, 16:26 »
Efter at DFF har skiftet host, er jeg blevet bombarderet med uønskede emails vedrørende mit usandsynlige held - jeg har vundet x-antal millioner i alle mulige valutaer :o. Da jeg normalt ikke lægger min e-mail-adresse ud på nettet, har jeg fået den tanke at der kunne være en sammenhæng??? Er der andre, der vinder/arver masser af fiktive penge eller skal oplyse en masse for at få "en pakke i posten"? Jeg har et anerkendt og forholdsvis dyrt sikkerhedsprogram kørende. Det aner ikke uråd. Endnu er der jo ikke sket andet end at jeg sletter emailen. Men det er da irriterende :(. Hvis det kun er mig, må jeg jo søge andre steder efter "huller" i sikkerheden....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

karina dj

• Gæst
Sv: SPAM
« Svar #1 Dato: 14 ſeptember , 2010, 16:27 »
Øv hvor surt  /d

Jeg har altså ingen problemer på min gmail, den sorterer fint al spam ud af min indbakke...

GKV

• Gæst
« Svar #2 Dato: 14 ſeptember , 2010, 16:28 »
Ingen problemer her heller.

Gunni.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #3 Dato: 14 ſeptember , 2010, 16:31 »
Jeg får nogle af den type mails du beskriver. Jeg har egentlig ikke undersøgt hvilken af mine mails de er sendt til. Det vil jeg da prøve næste gang. Måske er det den jeg bruger herinde!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #4 Dato: 14 ſeptember , 2010, 16:47 »
Næh, Lugovets, jeg har aldrig haft held i spil. Derfor er jeg ikke i tvivl om at det er fup. Mit livs eneste gevinst fik jeg engang i min barndoms akvarieforening hvor jeg vandt en sugemalle, der var sidegevinst i bankospillet. Dvs egentligt var det ikke mig der vandt - men sidemanden var på toilettet - så pludselig var jeg "sidemand" *o
Men jeg klager ikke - jeg har held i kærlighed *p <:
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #5 Dato: 14 ſeptember , 2010, 16:53 »
Jeg får også de trælse mail.  /d
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #6 Dato: 14 ſeptember , 2010, 17:01 »
Jeg var ikke lige klar over at der var skiftet host, men ja jeg er også begyndt at blive usansynlig heldig på det sidste.... ;) 
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #7 Dato: 14 ſeptember , 2010, 17:43 »
Jeg får heldigvis ingen /o
Med venlig hilsen Heidi

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 14 ſeptember , 2010, 17:45 »
Jeg får dem heldigvis heller ikke.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #9 Dato: 14 ſeptember , 2010, 17:49 »
Heller ikke mere spam end normalt her...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #10 Dato: 14 ſeptember , 2010, 17:53 »
Så må jeg vist kigge efter en anden synder.... Dansk Sygepleje Råd??? næææææh, sikkert ikke ;D.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #11 Dato: 14 ſeptember , 2010, 17:55 »
Det var i foråret vi skiftede udbyder, så det er da et stykke tid siden.

Men når man har haft en mail-adresse i et stykke tid så bliver den spredt og så er risikoen at den havner ved nogle af robotterne.

Det er muligt at gøre så ens mail-adresse ikke er synlig for offentligheden i sin profil.

En anden mulighed er at bruge en mail-adresse til steder på nettet og så hvis der begynder at blive for meget spam så skifte den til en anden. Der findes jo en del gratis mail-adresser rundt omkring og man kan sætte dem op til at videresende til sin "normale" mailadresse så man stadig kun skal tjekke en.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #12 Dato: 14 ſeptember , 2010, 21:30 »
jeg får også viiildt mange, men det er fordi jeg kom til at klikke på en bannerannonce et andet sted  ::) . Det hele ryger i mit spamfilter heldigvis (efter jeg har markeret det som spam). Så tømmer jeg mit spamfilter en gang om ugen ca., og så går det fint igen.

Hvis du er lige så uheldig som mig, så kan de der robotter også finde på at SENDE fra din mail - du kan lave en test ved at gå ind i din egen "sendt post"-bakke og se om der ligger alt muligt mærkeligt. I så fald, prøv dette: skift password på din mailadresse, hvis du har hotmail, gmail el. lignende. Det er typisk dem, der er mest udsat. Skift password til noget, der indeholder både specialtegn, tal og bogstaver - gerne store og små blandet. Mit eget password ser ud a la det her: JJ5893@@

nå det var bare en indskudt.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #13 Dato: 14 ſeptember , 2010, 22:25 »
Jeg har ikke klikket på noget tvivlsomt. Faktisk er jeg en meget civiliseret IT-bruger (det siger min arbejdsgiver efter gennemgang af loggen grundet sikkerhedsproblemer ;D). Mit spamfilter sender da også de pudsige mails i "uønsket post" - og jeg sletter dem jo bare. Har af og til impulsen til at sende en mail tilbage: "get a life!". Men jeg har altså ikke gjort det. Det var faktisk i foråret, det startede. Det er ikke noget stort problem, bare et irritationsmoment. Jeg bruger faktisk kun min emailadresse her, på Dansk Sygepleje Råd - og så til private venner. Resten foregår over min arbejds-email. Og dér er ingen problemer. Derfor fik jeg mistanke til DFF's udbyder. Men hvis ikke vi alle har "problemet" så er det nok ikke sådan det hænger sammen. Jeg lever så bare med det *s
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #14 Dato: 14 ſeptember , 2010, 22:38 »
Det er næsten umuligt at undgå disse mails, de skal nok finde frem før eller senere.

Selvom man ikke har sin mail liggende på nettet, så skal vennerne nok på et eller andet tidspunkt nok sørge for, at mailadressen bliver spredt ud.
Der er altid en eller anden der synes at lige netop en mail de har modtaget, som er sjov eller lignende, den skal alle vennerne da også lige se, og så kan der være rigtig mange modtagere eller cc'er på en sådan mail, og før eller siden bliver sådan en opsnappet, og så får man skidtet..

Den eneste måde man kan sikre sig imod dette er ved at skifte mailadresse ind imellem.
Har man fået tilmeldt sig et eller andet uønsket, og man så framelder igen, så går det også ofte totalt besærk.

Der er dog mulighed for at sige til de enkelte mails, at de er uønskede, så får man i det mindste ikke flere fra den adresse, men de der afsender lor... skifter mail hele tiden.

Jeg er næsten helt sikker på, at det ikke er fra forummet, dette er sket, så ville alle begynde at modtage spam, og dette er jo ikke tilfældet.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.