Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kartoffelskræller.  (Læst 662 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
Kartoffelskræller.
« Dato: 10 ſeptember , 2010, 11:25 »
Er der nogen som har adresse på et hvor man kan købe f.eks brugt "storkøkken" udstyr?
Konens håndled er ved at være slidte og kartoffelskrælning er noget a det som begynder at gi problemer. Og nej. Jeg kan ikke bare skrælle. Er væk hjemmefra 2 uger a gangen, og der skal de jo også ha kartofler.
Ved godt en industrimaskine er at gå i extremer, men de må vel også kunne fåes til små portioner, og det eneste jeg ellers kan finde er et par modeller som kan ta max 1 kg og som koster 250-300 kr. Til den pris forventer jeg egentlig ikke den helt store oplevelse!!!

Mvh   Jørgen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kartoffelskræller.
« Svar #1 Dato: 10 ſeptember , 2010, 11:36 »
Jeg har en Kenwook køkkenmaskine, der har jeg en kartoffelskræller til, den har jeg haft i måske 15 år, og jeg bruger den meget, den er også fin til vinter-kartofler. Jeg har nemlig også svage håndled.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #2 Dato: 10 ſeptember , 2010, 11:38 »
og det eneste jeg ellers kan finde er et par modeller som kan ta max 1 kg og som koster 250-300 kr. Til den pris forventer jeg egentlig ikke den helt store oplevelse!!!

Mvh   Jørgen

Du har så ganske ret... de små maskiner til hjemmebrug er ikke noget af det bedste der findes... mystiske halvskrællede kartofler er det man får ud af det, i hvert fald dem jeg har prøvet.
Ved desværre ikke hvor du kan få en industri maskine men de koster vel også en formue.

Men hvis du finder en vil jeg da gerne høre hvad den kostede og hvor du fandt den, jeg kan nemlig heller ikke skrælle mere end to kartofler uden at få ondt i fingre og håndled ???
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 10 ſeptember , 2010, 11:46 »
Jeg bruger en kartoffelskræller fra tuberware, en blå en.
Den er ikke hård ved håndledende eller noget, men man skal passe på ikke at skære sig på den.
Ret dejlig at skrælle kartofler med.
« Senest Redigeret: 10 ſeptember , 2010, 12:00 Fra bettina30 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.