Jeg ved godt det ikke handler direkte om fjerkræ - men hvis man ikke har en ovn er det lidt besværligt at tilberede en stegt kylling, så lidt relevans her det alligevel...

Vores 5 år gamle og helt fantastiske Siemens ovn er stået af - og man kan da ikke undvære en ovn!
Min kone sværger til pyrolyse og jeg må indrømme at det har været skønt bare at sætte den til at brænde skidtet af og så bare tørre efter med en klud, MEN...
En ny pyrolyseovn er dyr - meget dyr! og når jeg kigger rundt på nettet nu findes der jo mange nye ord og teknologier... Gorenje har en tilsyneladende fin ovn med noget der hedder "aqua-clean", andre kalder det "steam-clean", hvor man sætter ½ liter vand ind i ovnen og starter programmet, der så fordeler dampen i ovnen ved noget lavere temperaturer end pyrolysen, så skulle man derefter kunne tørre skidtet af med en fugtig klud - det lyder nemt, men spørgsmålet er om det rent faktisk virker???
Er der nogen erfaringer? eller anbefalinger af en god og rengøringsvenlig indbygningsovn der er til at komme til for penge?