Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Det skulle være hønsefri weekend...  (Læst 1989 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline walter

• Passiv bruger
Sv: Det skulle være hønsefri weekend...
« Svar #15 Dato: 18 ſeptember , 2010, 22:24 »
Hej Heidi
Stort TILLYKKE kan du se hvad det blev for racer den man kan se på billedet ser ud til at være landhøns/lutte er der kommet noget ud af køleskabs æggene. *y <M <I /s
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #16 Dato: 18 ſeptember , 2010, 23:59 »
De to der var klækket fra morgen af er helt klart landhøns/lutte kyllinger. Der lå et par halve skaller i yderkanten af hønen, så dem fjernede jeg for hende. Men der var ingen af dem der var fra køleskabet. Det ene af de 4 køleskabsæg fjernede jeg efter jeg havde lyst fordi det ikke var befrugtet.

Hertil aften da jeg var ovre og lukke for hønsene kunne jeg se at der var kommet endnu en kylling, den var helt gul (eller i hvert fald forreste halvdel af den, resten var gemt under hønemor og den så umiddelbart lidt større ud. Jeg har ikke løftet hønen, så jeg kan se hvor mange der er udover de tre jeg har set stikke hovederne ud. Vil undgå at forstyrre hende og klækningen for meget. Selvom det er svært at holde snitterne væk. Den gule kylling må endte være en farverolles eller fra det æg, der var lidt mørkere.

Jeg vender tilbage med en mere fyldestgørende opdatering på antal, arter og køleskabsæg så snart jeg ved mere.
Med venlig hilsen Heidi

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 19 ſeptember , 2010, 07:54 »
Hvis man er gode venner med sin skruk, kan man også lade hånden glide ind under hende, og fiske en kylling, evt. æggeskaller eller æg ud.
Det gør jeg med mine.  :D
Det bliver spændende at høre, hvad du får ud af det alt i alt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 19 ſeptember , 2010, 20:51 »
Jeg er meget gode venner med skrukkemor. Hun "knurrer" lidt af mig hvis jeg rører hende men kan sagtens få lov at røre kyllingerne og stikke hånden ind under hende. Men jeg forsøger at undgå at "misbruge" hendes tillid dvs ikke forstyrre hende for meget. 1-2 kig om dagen må være nok til at tøjle nysgerrigheden!

Men status er at de 2 farverolles er klækket, samt det æg der sandsynligvis er fra Walters hybridhøne, samt 4 landhøns/lutte. Der ligger nu 2 uklækkede landhøns/lutteæg tilbage i reden. I formiddags var der et rimeligt stort hul på det ene, men hertil aften var de stadig begge ikke klækket. Men det er kun dag 21 idag, så de kan jo sagtens nå at komme i morgen også - siger alle I kloge hønsefolk <E Og hønemor har i hvert fald ikke givet op endnu.

Så mon ikke der er en der skal op lidt før i morgen, så hun kan nå at kigge under hønemor inden hun skal på arbejde. Hvornår skal vi have indført kyllingebarselsorlov her i landet?  ;D
Med venlig hilsen Heidi

frida

• Gæst
« Svar #19 Dato: 19 ſeptember , 2010, 20:55 »
Er kyllingebarselsorlov ikke indført ::)
 *g
Og jo, du skal tidligt op imorgen. Det er jo mandag ;)

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:41 »
7 dejlige lækre dunbolde blev det til  ;D
Med venlig hilsen Heidi

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 22 ſeptember , 2010, 07:26 »
Tillykke med dem, de ser fine ud.  <I
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

hoejberg

• Gæst
« Svar #22 Dato: 22 ſeptember , 2010, 09:58 »
Tillykke /o