@Børge - jo jo det ved jeg godt, men til beregning af rumfang er det nøjagtigt nok og langt tættere på end de to brøker. Problemet med brøkerne er at de antyder at det er den eksakte værdi, sådan vil et decimaltal med flere cifre ikke fremstå. Ved anvendelse af brøkerne vil man ofte nå frem til et andet resultat ved anvendelse af to decimaler på et areal end hvis man anvender 3,141592 fremfor den eksakte værdi.
Men uanset hvad så vil resultatet nok blive godkendt af læreren - blot man husker at vise mellemregninger - jeg kan stadig høre min matematiklærer det 
Hæ, så kan jeg ikke holde kæft længere, bær over med ingeniøren!

22/7 er en glimrende tilnærmelse til pi, der er hele tre cifre, der "matcher" (3,14), med en minimal afvigelse på fjerde ciffer (1), dvs vi rammer cirka 1 promille ved siden af ved brug af 22/7 frem for den tilnærmelse, vores lommeregnere kan give (typisk en præcision på mere end 10 cifre).
355/113 er en helt utrolig god tilnærmelse, der er ikke færre end 7 cifre der "matcher" (3,1415292).
Hvis man laver lidt regneeksempler, får man et billede af hvad de forskellige tilnærmelser giver af resultat. Et regneark er glimrende til at illustrere dette.
Eksempelvis kan man beregne omkredsen af en cirkel, der er 100 km i diameter (det er STORT). Afvigelsen fra Excels tilnærmelse til pi (15 cifre) er som følger ved forskellige tilnærmelser til pi:
22/7: En afvigelse på godt 126 meter
355/113: En afvigelse på 2,7 cm
3,141592: En afvigelse på 6,5 cm
Så kan man selv vurdere, om man kan acceptere 126 meters afvigelse, eller om 3-6 cm er bedre...

Afslutningsvis kan vi lige tage den gamle traver: Hvis man forestiller sig, at jorden er kuglerund og har en radius på 6000 km (dvs en megastor badebold uden bjerge og verdenshave!), og man spænder en snor rundt om ækvator, hvor meget længere skal snoren så være, hvis man løfter snoren, så den er 1 meter fra jorden hele vejen rundt? Med andre ord, hvor meget længere skal snoren være, hvis man sætter en hulens masse mennesker til at løfte snoren op i livhøjde, så den ikke længere ligger på jorden, men er løftet 1 meter op?