Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Møl  (Læst 600 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kilgod

• Passiv bruger
Møl
« Dato: 14 August , 2010, 17:23 »
Er der mon andre end mig som har problemer med møl i huset?  ??? >:(

Jeg ser ikke levende møl i huset, men døde møl i vindueskarmene og hvad værre er, i vores tøj er der små huller i temmelig meget af det  /d <B <W
Jeg har længe givet min vaskemaskine skylden, men da hullerne i vores nye tøj også kom, EFTER UDSKIFTNING af vaskemaskinen, må jeg nok indrømme at synderen nok er møl.

Min mand er sikker på det kommer fra hønsepillerne jeg har til mine høns..... Vi har hønsehuset stående ca 2½ meter fra køkkendøren, så der er ikke langt at flyve for mølene, når vi har døren ståene åben.........

Er der andre som har samme problem og endnu bedre, er der nogen har gode råd til hvad jeg kan gøre,for at komme de pokkers møl til livs??
NEEEEEEEEEEEEeJ jeg vil helst ikke af med mine dejlige høns og skriver da også trygt her på forum, da jeg ved I alle vil give mig ret i at dette bare ikke kan blive løsningen  <W

Mange hønsehilsner fra Susanne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Møl
« Svar #1 Dato: 14 August , 2010, 17:26 »
De møl, der lever af tøj (uld) er ikke de samme som dem der er i foderet. Så bare rolig. Køb noget mod møl hos Matas eller lign. Dem i fodersækkene må vi vist leve med. De kan faktisk også gå i kolonialvarer indendøre. Vi har haft nogle i havregrynene /3

Prøv at google "møl" og se hvad du er oppe imod. Det kan vist  også være biller, der laver huller i tøj....
« Senest Redigeret: 14 August , 2010, 22:19 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Kilgod

• Passiv bruger
Sv: Møl
« Svar #2 Dato: 14 August , 2010, 21:07 »
1000 tak for det hurtige svar  /o, jeg har nu søgt på nettet og må en tur i Matas mandag og det vigtigste...... fortælle min mand når han kommer hjem fra job i aften, at det bestemt ikke er mine høns som er skyld i huller i tøjet  ;D
Mange hønsehilsner fra Susanne.