Nu er jeg blevet sparet væk, så efter 1 år og 9 måneder, er jeg igen uden job, pga. besparelser.
Jeg startede min kariere som leder i sundhedsvæsnet med 5 år på et psykiatrisk plejehjem, hvor vi så var flere der blev sparet væk, det var i 93 derefter tog jeg et vikariat i 1,5 år på at almideligt somatisk plejehjem. Så lagde jeg 14 år på et meget stort plejecenter, der ikke skulle spare før i 08 og da var jeg og fire ligestillede de udsatte.
I december 08 fik jeg mit ønskejob på et lille plejecenter hvor der var meget at rette op på og mange eftervirkninger af kommunesammenlægningerne, der også medførte en ekstra sammenlægning af områderne, og den leder der havde ansat mig overtog et andet område.
Jeg har lagt mange arbejdstimer og en lederuddannelse i det job, og nu efter næsten 2 år ramte sparerunden mig så igen, som den eneste chefen ikke selv havde ansat.
Som det kan ses er jeg ikke den der går frivilligt,

og denne gang er jeg virkelig ked af det

det værste er jo næsten at man skal pakke sine ting med det samme, aflevere nøgler og ID kort og sige tak for i dag, og så er man på tjenestefri med løn i sin opsigelsestid......Jeg forstår godt proceduren, men det er altså sejt at gå og ikke nå at sige farvel til en masse gode medarbejdere der regner med at alt ånder fred,,,,,
Jeg bliver rastløs af ikke at vide hvad jeg skal lave, og jeg har endnu ikke gidet tage mine ting ud af bilen, der er fyldt med potteplanter og andre ejendele jeg lige havde fået samlet mig,,, bl.a hundens kurv der har stået under mit skrivebord mens hun har passet spisetiden på 3 afdelinger hvor beboerne har elsket at have hende til at spise med morgen, middag og sommetider aften.
Den store fordel ved sådan en hurtig exit, er at der hurtigere end lynet bliver aktiveret en gavekasse og nogle hurtige folk, så jeg blev den glade ejer af to fantastiske akvareller af en høne og en hane, foruden en masse blomster...
Hønsene har jeg besluttet skal få ærespladsen på mit nye sted som minde om at de søde medarbejdere kender mig godt.
Men uha jeg er trist.