Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lige en tanke jeg havde..  (Læst 1876 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MortenSD

• Passiv bruger
Sv: Lige en tanke jeg havde..
« Svar #15 Dato: 11 August , 2010, 12:27 »
Nu har jeg så et argument der hedder, hvis man gerne vil købe af en person, men ikke ved hvor personen befinder sig, kan man jo altid smide en PM.

"Som nævnt er det kun medlemmer der kan se kort og profil, så hvad man skriver på sin profil under landsdel er kun for medlemmer. Hvad man skriver under Lokation kan også gæster se ved siden af indlægget.
Jeg tror at det er langt mere sandsyndligt at det er folk som "kommer" forbi (og hører hanegal/gokken) end folk som decideret går ind og opretter sig og planlægger at hente høns/ænder et ganske bestemt sted."

Jeg tror desværre bare der er nogen der kunne finde på og lave en profil, DFF er jo godt udbredt nu, så hvorfor ikke? og det er jo ikke fordi det er svært og lave en profil med falske oplysninger, bare for og tjekke profiler.
Jeg siger ikke der ER nogen der gør det, og det HÅBER jeg sandelig ikke der er, men man kan sku ikke være for sikker, og kanon respekt til jer som fastholder og beholde pilen, men jeg tør bare ikke, hvis folk vil vide hvor jeg bor pga salg/køb evt. så kan man altid fange mig på en PM.
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 11 August , 2010, 13:20 »
Tænkt eksempel:
Man får en forespørgsel på nogle af de dyr, man har. Man aftaler, at køber skal komme en gang i næste uge og giver selvfølgelig sin adresse og telefonnummer. To dage før køber skal komme, forsvinder dyrene om natten. Man forsøger at kontakte køber for at fortælle at dyrene desværre er forsvundet, men der svares ikke på emailen, og telefonnummeret svarer ikke (abonnenten kan ikke findes, da det er et taletidskort).
Min pointe er, at hvis man vil stjæle fra andre, finder man nok en vej. Ikke at have en pil på kortet er ikke nogen garanti for ikke at miste dyr til tyve.
Man kan så spekulere over, hvor sejt det er at have "Hønsetyv" på sit visitkort.
Med håb om at ingen mister dyr på den konto.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #17 Dato: 11 August , 2010, 13:38 »
Jeg synes det er fint at være forsigtig. Jeg oplyser f.eks. aldrig nogle steder på nettet, hvis jeg er på ferie, weekendtur eller lignende. Desuden har jeg længe haft min pil stående på den hovedvej, som ligger tæt på hvor vi bor.

Her den anden dag havde jeg nogle som skulle købe mine wyandottere, og de skrev hvor på Holbækvej jeg boede. Da oplyste jeg blot min præcise adresse, som jo selvfølgelig er tæt på, og det var ikke noget problem. Når man bor så langt ude på landet som vi gør, så er man alligevel i bil :)

@Marianne: Jeg kan godt forstå at du har en anden holdning til det med at sætte en pil, men jeg synes nu alligevel for mit eget vedkommende, at det er rart at folk har sat en pil, så man nogenlunde kan regne ud hvor lang en køretur til det pågældende sted vil tage, hvis man skal hen og købe høns, INDEN man kontakter sælger :) Så rører det ikke mig, om jeg skal køre 5-700 meter længere :)

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 11 August , 2010, 14:01 »
Jeg synes det er utroligt, at tyvene går efter fjerkræ..det er der da ingen penge i..vi har for 14 dage siden fået stjålet en 2 hjuls-crosser(min 13 årige søns) og en næsten ny havetraktor, det kan man da forstå at folk kan omsætte og få en skilling ud af..Vi er overbevist om, at de har set tingene har været sat til salg inde på Gul og Gratis..så man skal passe på, det er der folk finder deres tyvkoster.
Det er første gang på 15 år vi har fået stjålet noget, og vores soverværelsesvindue er lige over for værkstedet hvor tingene befandt sig..og vinduet stod åbent,, så de er meget stille og diskrete når de fjerner ting..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #19 Dato: 11 August , 2010, 14:30 »
jeg er helt enig i ikke at angive hvornår man er på ferie og præcis hvor man bor, hvadenten det er på facebook, dff eller en salgsside. Jeg tror Rikke har fuldstændig ret i at det er dér, dem der tænker sig lidt om henter billig og gratis hjælp til hvor de skal gå hen og hente omsættelige sager. Jeg tror det bedste om folk - men online gør det ikke noget, hvis man er lidt forsigtig.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline alma

• Bruger
« Svar #20 Dato: 11 August , 2010, 17:24 »
Jeg oplyser heller ikke tlfnr, adresse og andet så alle kan se det.
skriver også hellere når vi er kommet hjem fra ferie for ikke at friste.
På vores gps har vi også sat "hjem" til skole/børnehaven det ville jo være nemt at stjæle en bil m. gps'en i så er der jo store chancer for at ingen er hjemme. men tænk at man har det sådan
Malene