Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns er seje  (Læst 578 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline walter

• Passiv bruger
Høns er seje
« Dato: 09 August , 2010, 16:16 »
 Ja høns ER seje for en uge siden var der en af mine Barnevelder unghøner(det første æg) der så sløj ud,fik fat i den og så at der sad et æg fast i læggekanalen det sad virkelig fast nok mere end en dag tarmen var rigtig klæbet til ægget så måtte skrabe dem af med en negl og ødelag en hel masse der efter knuste jeg ægget og fjernede skallerne.Jeg var meget i tvivl om jeg skulle aflive hønen men den fik en chance 2 dage efter løb den glad rundt og lagde et æg.
HØNS ER SKU SEJE.
med hønsehilsen Walter.
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: Høns er seje
« Svar #1 Dato: 09 August , 2010, 16:27 »
Jeg er meget stor fan af happy endings og jeg synes det er så dejligt at høre disse gode historier om løste problemer. Det er sådan noget, der gør, at man måske ikke bare løber ud og henter øksen, hvis man selv kommer ud for det samme!

Tak for historien, Walter  /o
« Senest Redigeret: 09 August , 2010, 16:48 Fra Tanja S. Borch »
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 09 August , 2010, 18:54 »
Godt gået, Walter, jeg har læst om at det skulle kunne lade sig gøre, men jeg ved ikke om jeg ville turde. Kan du ikke fortælle lidt mere detaljeret om, hvordan du gjorde?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 09 August , 2010, 19:44 »
Det kunne jeg også godt tænke mig at høre mere om... Hvordan vidste du f.eks. at du fik æggeskallerne med ud (kan forstille mig, at æggeskaller indeni hønen, kan lave temmelig meget ballade)?
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk