Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Teknik igen igen.  (Læst 1218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
Teknik igen igen.
« Dato: 09 August , 2010, 11:38 »
Vi har haft problemer med hele tiden at blive smidt, ganske kort, a nettet. Efter en del tlf samtaler kom netudbyder frem til at det måtte være router, og sendte en ny. I modsætning til den gamle er det en trådløs model. Så er spørgsmålet om man kan koble en trådløs på en trådløs!!! Vi har nemlig i forvejen en trådløs sat op i gangen i børne/unge afdl.
Det gl. system kører: tlf.stik- splitter- router- 10m kabel ned til den trådløse router i gangen- fra en a portene i den, tilbage til min computer.
Forestiller mig at det nye system skal være: tlf.stik- splitter- den nye router. Fra den første port et kabel ned i min computer og fra den næste port, det lange kabel ned til den eksisterende trådløse. Men vil det gi problemer at ha to trådløse, koblet op på den måde?

Mvh   Jørgen

Offline Jimmy R J

• Passiv bruger
  • Vil det gå galt at bevise Murphy's lov?
Sv: Teknik igen igen.
« Svar #1 Dato: 09 August , 2010, 13:50 »
Hvorfor ledning imellem de 2 trådløse routere?. Kan ikke lige gennemskue din opsætning/meningen med den. Men du kan godt kører med flere trådløse routere.
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone
0.1 Kæmpe Hund :)

If it's not broken. DON'T FIX
Husk En god overskrift betyder SÅ meget for interessen for din tråd!!!
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24598.0

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 09 August , 2010, 16:00 »
Hvorfor ikke nøjes med en enkelt. Vi har i perioder seks forskellige PC'ere på vores, vi har tre stationære og tre bærbare. Det er dog sjældent de alle seks er på samtidig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 09 August , 2010, 19:27 »
Jimmy: Jeg er smed og ved "intet" om pc. Så når der siges : "Der tilsluttes et kabel ", ja så hopper jeg. ;D  Og der skal jo signal ned til den i gangen, såå??? ???

Marianne: Vi har et langt hus med mange vægge. Indgang er i den ene ende a huset. Hvor vi er.  For at få mest mulig dækning i den anden ende er det der den normale trådløse er.

Mvh   Jørgen

Offline Jimmy R J

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 August , 2010, 19:44 »
Jimmy: Jeg er smed og ved "intet" om pc. Så når der siges : "Der tilsluttes et kabel ", ja så hopper jeg. ;D  Og der skal jo signal ned til den i gangen, såå??? ???

Marianne: Vi har et langt hus med mange vægge. Indgang er i den ene ende a huset. Hvor vi er.  For at få mest mulig dækning i den anden ende er det der den normale trådløse er.

Mvh   Jørgen

Okay tror jeg forstår nu. Jamen du kan godt kører trådet imellem de forskellige trådløse, det forudsætter blot at de trådløse routere har et indbygget i "sig" hub ( en/flere  udgang/udgange ) som du kan fører forbindelsen vidre med .

Giver det mening  ;)
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 09 August , 2010, 22:25 »
Øh. tror jeg. Begge har 4 kabeludgange. Det det du mener ikk.  :)

Mvh   Jørgen

Offline Jimmy R J

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 August , 2010, 20:13 »
Øh. tror jeg. Begge har 4 kabeludgange. Det det du mener ikk.  :)

Mvh   Jørgen

Det er det nemlig ;)

De kabel udgange kan bruges til at trække en trådes netværks forbindelse ud af router med, om det så er til en computer eller til anden router er hips om haps som man siger.. øhh tror jeg :)
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone