Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stalddørssælger  (Læst 620 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
Stalddørssælger
« Dato: 02 August , 2010, 08:42 »
Hej herinde.
Da jeg er i gang med at lade mig registrere som "stalddørssælger" (man ved jo aldrig om man får for mange stalddøre.....), vil jeg blot høre, om det kun er en "papirsregistrering", eller om jeg også kan forvente, at de kære myndigheder kommer på kontrolbesøg.

På forhånd tak fra Kim.
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Stalddørssælger
« Svar #1 Dato: 02 August , 2010, 09:32 »
Ikke for at tage modet fra dig, men hvis du regner med at sælge æg, så prøv at kigge på denne tråd
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=7954.0

FVST skriver godtnok:
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2010/Vejboder_%E2%80%93_hvad_siger_reglerne.htm
Fødevarestyrelsen kontrollerer jævnligt, om vejboderne og andre former for stalddørssalg lever op til reglerne.

Men hvor meget der ligger i det skal jeg ikke kunne sige...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
Sv: Stalddørssælger
« Svar #2 Dato: 02 August , 2010, 09:40 »
Hej igen.
Nu er æg ikke et af de produkter jeg vil sælge - netop pga. alle de særlige regler omkring dem. Det der står på menuen er slagtekaniner, plukkede ænder og dueunger. Alle disse må kun være pelset/plukket men ikke lukket op, da det så kræver helt andre forhold og tilladelser.
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.