Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: er Faverolles gode klappe høns ?  (Læst 6683 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline akmc

• Bruger
er Faverolles gode klappe høns ?
« Dato: 01 August , 2010, 08:31 »
jeg overvejer at få 2-3 Faverolles som skal være klappe høns er de så rolige som orpington for de er gode. jeg har også tænkt på Brahma , kochin og silkehøns men hvad skal jeg vælge ?
hmm måske skulle jeg tage en af hver.
åh ja de må heller ikke være flyvere da de jo skal ud og gå i villa haven.
be om hjælp
mvh christian.
0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: er Faverolles gode klappe høns ?
« Svar #1 Dato: 01 August , 2010, 08:55 »
Jeg har farverolles i dværg. De er super nysgerrige og opsøgende på hvad man går og laver i haven ...de har ikke lettet en eneste gang.
Jeg kan kun forestille mig at farverolles i stor på være endnu mere rolig og klappeegnet. Hvis det ellers kan lade sig gøre ...for mine er meget meget venlige.

De andre du nævner er lige så egnede ...men hvis du har forelsket dig i farverolles så syns jeg da du skal tage en stamme af dem.
Med venlig hilsen Søs

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #2 Dato: 01 August , 2010, 09:27 »
Faverolles i stor er meget rolige, tamme og pragtfulde.....  /o
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 August , 2010, 09:51 »
Enig i det der er blevet skreven og så kan de IKKE flyve et hegn på en meter er nok.
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 August , 2010, 19:34 »
Jeg har store Faverolles, og de er tillidsfulde og rolige, men jeg er ikke helt enig i at de ikke flyver. Jo, de FLYVER ikke som de lette racer, med de flyver/hopper op på f.eks. en låge med en fast kant, og kommer så ud alligevel. Mine hyggede sig i hele baghaven lige til vi flyttede dem- nu har de et hegn på 2 meter, og det er de ikke kommet over.  ;D
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline akmc

• Bruger
« Svar #5 Dato: 01 August , 2010, 20:25 »
tak for svarene
0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 01 August , 2010, 20:39 »
@ Lisbet
Jeg har kun 1m.hegn og mine faverolles er ALDRIG hoppet over endnu (de voksne nej kyllingrne ja)hverken de hvide eller de laksefarvede.
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat