Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: landællinger  (Læst 3017 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mia1552

• Passiv bruger
landællinger
« Dato: 01 August , 2010, 00:28 »
Hej alle  :)

Nu har vi endelig fået ænder. De kom i eftermiddag. 15 Landællinger på snart 2 uger. Og nu melder bekymringerne sig  ???
Jeg har sat en vandautomat i huset (et gammelt legehus) og oså en foderautomat. Sådan en manuel en man også bruger til høns. det havde jeg nemlig læst mig til at man kunne. Men nu bliver jeg meget i tvivl, da andre siger de bruger bradepander mm. Hvad er bedst at bruge? Jeg har givet dem Kyllinge startfoder. Jeg har lukket af med et stykke hønsenet i døråbningen så de lige får lidt tid i huset, til at falde til, inden de kommer ud. Jeg har gravet et låg,  til en Skilpaddesandkasse, ned i jorden til at svømme i og hat lagt sten og bræt i til at komme op ad.
Hvornår kan jeg lukke dem ud?hvornår kan de få en svømmetur? Går de selv ind igen? Er det rigtigt at de skal hjælpes ind hvis det regner og at de ikke kan tåle regn før de har rigtige fjer? Hvor store skal de være før jeg ikke skal bekymre mig om katte?
Vi har høns og erfaringer med dem, men de har en helt lukket hønsegård. Det er meningen ænder skal kunne gå delvist frit i haven, og har kun lavet et hegn til andegård på 1.20 mtr. Der kan katte jo nemt komme ind.
De har jo ingen mor til at passe på dem og vil så gerne beskytte dem bedst muligt, de små pus.

Håber der er nogle der vil være behjælpelige.

På forhånd tak
Mvh Mia

Offline alma

• Bruger
Sv: landællinger
« Svar #1 Dato: 03 August , 2010, 21:31 »
Vi fik vores landællinger da de var omkring 3 uger og lige siden har de svømmet og snaderet alt det de vil og det er MEGET.
!l
De har i huset foder- og drikketårn og det fungere fint, kan snilt se hvilken side de spiser i.
Når de bliver lukket ud får de så noget vådt foder i en lille bradpande som de går og hygger med i løbet af dagen sammen med græs osv.
Vores bliver lukket ind hver aften og de bliver bedre og bedre til at gå ind når vi kommer for at lukke.
Vi nyder alle fem at se på dem og kan virkelig se hvodan de er vokset i den uge vi har haft dem.

Malene
Malene