Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: jubii endelig lidt tamme.  (Læst 1011 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Heidi N.

• Passiv bruger
jubii endelig lidt tamme.
« Dato: 30 Juli , 2010, 21:46 »
Hej.

Jeg er meget nybegynder udi hønsehold. Jeg fik mine høns i maj som voksne og de var/ er ikke særlig tamme.

Så i dag   :D *p *p endelig kom mine 4 uger gamle kyllinger og de to hønsemødre, og spiste foder af min hånd. Kyllingerne hoppede op og spiste på hånden og min hånd blev virkelig undersøgt af mange små nap og hak.

pyha jeg sad ellers tidligere i dag og tænkte, at det nok var en forkert race jeg havde valgt, eller at næste gang skulle jeg prøve at få æg ruget  ud, og så selv passe dem i en kyllingemoder, ikke at jeg ved om det hjælper, jeg tænkte bare, at så var der ikke en høne der advarede dem mod mig, når jeg kommer hen til dem.
med venlig hilsen Heidi

1,5,15 brune danske landhøns
0,1,1 katte
1 skøn og sej søn på 8 år
1 dejlig og hjælpsom kæreste
Vi bor alle i et dejligt bondehus, (om end ikke helt færdig restaureret, hvis det nogensinde bliver det :-))
Med tiden også nogle geder og en hund og flere forsk. hønserace

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: jubii endelig lidt tamme.
« Svar #1 Dato: 30 Juli , 2010, 22:23 »
Ja, det er dejligt, med mad kan meget opnås hos hønsene. Så snart mine hører døren kommer de alle myldrende som et levende tæppe. Jeg skal sådan passe på, hvor jeg sætter fødderne, for ikke at træde på dem.
Mht. udrugning hos høne, har det også den fordel, at når hønen er tryg ved dig, viser hun også kyllingerne, at de kan være trygge ved dig *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 31 Juli , 2010, 13:04 »
Tillykke med det fine resultat /o. Høns og kyllinger der spiser af hånden er jo bare noget af det hyggeligste der findes synes jeg. Hvilken race har du?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Heidi N.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 31 Juli , 2010, 17:25 »

Mht. udrugning hos høne, har det også den fordel, at når hønen er tryg ved dig, viser hun også kyllingerne, at de kan være trygge ved dig *p

ja den vej rundt havde jeg ikke lige set det  :)  ;)

Tillykke med det fine resultat /o. Høns og kyllinger der spiser af hånden er jo bare noget af det hyggeligste der findes synes jeg. Hvilken race har du?

Tak skal du have :D Jeg har store brune landhøns, så efter hvad jeg har kunne læse mig frem til herinde er de måske ikke de mest tamme, sådan temperamentmæssigt ??? men jeg havde ikke lige tænkt på, at det måske er det nemmeste, at de er nogenlunde tamme, hvis jeg nu skal behandle dem eller i andre situationer fremover  :D

I er velkomne til at kigge i mit galleri. jeg har lige lagt billeder ind.
med venlig hilsen Heidi

0,1,1 katte
Vi bor alle i et dejligt bondehus, (om end ikke helt færdig restaureret, hvis det nogensinde bliver det :-))

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 31 Juli , 2010, 17:33 »
De ser da ud til at have det rigtig godt, Heidi  /o
Endnu en gang tillykke med dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Heidi N.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 31 Juli , 2010, 17:42 »
Tak, Tak :D

<E
med venlig hilsen Heidi

0,1,1 katte