Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns fra sidste år - stort set ingen æg - ved I hvorfor?  (Læst 1725 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BettinaE

• Passiv bruger
Hej.

Vi fik unge kyllinger hjem sidste sommer.  De har efter de begyndte, at lægge æg fint kørt derud af.

Jeg har 8 høns og de fire har ligget skruk, (de 2 gør det endnu). Men de resterende 4 får jeg kun mellem 1 - 2 æg af om dagen, det kan jeg ikke forstå. Det ser ikke ud som om de er i fældning og de får hønseguf  :D

Dem som ikke er eller har været skruk er 3 italienere og en som jeg ikke ved hvad er.

Ved I hvad der kan "være galt"?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Bettina Elmeskov

Offline Micher

• Bruger
Sv: Høns fra sidste år - stort set ingen æg - ved I hvorfor?
« Svar #1 Dato: 29 Juli , 2010, 13:21 »
Det kan være de er for fede... havde en høne som den sidste måned ikke gav nogen æg. og den havde været for fed, for den blev slagtet, og der var alt alt for meget fedt.
Mvh

Michael

Offline BettinaE

• Passiv bruger
Sv: Høns fra sidste år - stort set ingen æg - ved I hvorfor?
« Svar #2 Dato: 29 Juli , 2010, 14:16 »
Tja det tror jeg nu ikke.  Når jeg føler og kigger på dem virker de ikke fede.  Og de får "kun" hønseguf 2 - 3 gange om ugen ud over alm. foder.  Jeg gør som jeg har gjort siden jeg fik dem og indtil nu har det virker fint, så jeg synes det er underligt.

De virker tilfredse, kammene står i vejret, de skraber, pudser og hygger sig, så de er måske bare for dovne  ;D