Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hjemmeblandet foder til moskusænder.  (Læst 17090 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline maja1981

• Bruger
Sv: hjemmeblandet foder til moskusænder.
« Svar #15 Dato: 08 August , 2010, 00:59 »
pilegaarden:

tror egentlig så heller ikke det er helt ved siden af så hvad de får :)  vil prøve at måle i liter mål hvad det bliver. men de får nok 1-1,5 kg for meget.

de har kun fået en halv spand her i dag, så må jeg se om de nærmest tror de er ved at dø af sult i morgen.
det ligner det næsten allerede nu med de 5 kg om dagen ;)

det var dog ikke så slemt i dag, men de havde så også fået en masse grønt i går, som jeg heldigvis kan tage med hjem fra job. det hjælpe jo en del på det ;D
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #16 Dato: 11 August , 2010, 22:43 »
tak for alle svarene ;D
jeg har prøvet at måle op i liter hvad de ca får, og det er 6-6,5 liter pr dag.

de virker meget sultne når de får mad og spiser nu stort set op i løbet af en times tid! og det er selvom de også får flere stk. kål/blade om dagen.
ællingerne er også begyndt at "gå på tur" uden for hegnet (de kan komme igennem maskerne) det ser ud som om de leder efter mad, selvom der er nøjagtigt det samme på den anden side ;D

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå

Offline Micher

• Bruger
« Svar #17 Dato: 12 August , 2010, 21:38 »
Det gør mine også... ællingerne har altid smuttet udenfor hegnet, og det gjorde de store også da der stadig var det gamle hegn oppe... mine spiser op i løbet af 10-15 min og får også grønt/madaffald dagligt.. og de vokser ganske fornuftigt. og får en god fin fjerdragt.
Mvh

Michael

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #18 Dato: 13 August , 2010, 22:56 »
ok, ja det er helt vildt så stærkt det går med deres fjer. hver dag er der sket lidt mere og man kan dårligt kende dem i løbet af et par dage :)

har lige et par tillægsspørgsmål ;D

hvornår kan man kende forskel på han og hun og hvordan?

der er nogle der er en del større end andre og med større hoved, fødder, næb. men de var også større som helt nyklækkede. et par stykker er lidt efter de andre med at få fjer, ellers er der ikke andet forskel at se nu end størrelsen på dem.

de fjer som de får nu er de blivende i farven eller kan det skifte igen? så eks. sorte/blå pletter i hovedet på ellers helt hvide forsvinder igen?

har specielt en ælling jeg er ret spændt på hvordan den kommer til at se ud, den blev klækket helt gul med lidt blå skær i hovedet og med mørkt næb og lidt mørke fødder. den har nu fået lys blå hale (ikke helt blå som de andre, men meget lysere) og ellers hvid bryst/vinger. det er en af dem der er lidt efter med at få fjer i hovedet så det er svært at se hvad farve det bliver :)

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå

Offline Endjinn

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 21 ſeptember , 2012, 23:59 »
Apropos fodring af små ællinger i flokke med voksne individer. den nemmeste løsning er at lægge en plade ud på et par mursten på højkant eller et par kævler der er skåret ned så pladen ligger ca 15 cm over jorden og så skal pladen være så stor at de voksne ikke kan komme til ællingemaden.
virker her. :D
Sorte Araucana. Lækre sorte Araucana. :D