Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har aldrig kørt så langt efter høns! Hvilken farve er disse silker? Rød/gul?  (Læst 4971 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Hehe, jamen var det ikke Kirsten alias Ankerine, som kørte til Belgien eller sådan noget efter æg/høns? :D Når først hønsefeberen har ramt en, er der intet håb om bedring! :D

Nej det var Tine Storm Olsen og hendes auberginefarvede sweater-påklædte mand :) :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Ps dyrene er røde :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Tillykke med silkerne, hvor er de skønne *p

Ja, vi med hønsefeber må spendere lidt tid og benzinpenge, når nu de høns man bare ikke kan undvære, ikke er i nærheden ;). På søndag skal jeg finde en rasteplads i Sorø og købe hønniker og slagtekyllinger, som Walters søster tager med hjemad fra Walter i Søndejylland :D. Så er jeg oppe på 19 høns og 2 haner :o... Someone STOP me <+!
« Senest Redigeret: 27 Juli , 2010, 17:45 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Nej det var Tine Storm Olsen og hendes auberginefarvede sweater-påklædte mand :) :D
Netop - jeg har været i Tyskland to gange efter rugeæg. Første gang et sted laaaangt øst for Rostock. Anden gang 400 km og en færgetur sydpå. Og så hjem igen, altså. Så det er nogle dyre pippere :o. Som min tålmodige ægtemand siger: Vi ryger ikke.... ::)
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Men når nu vi er ved det, så har jeg da fundet mig en noget så hyggelig sommerferiebeskæftigelse med at hente og bringe fjerkræ her i den lune sommertid - mine kone synes (næsten) også at det er for meget af det gode efterhånden - tror jeg har været afsted 4-5 gange i sommer og så har der været 2 her for at hente. Jeg håber næste sommer bliver nøjagtig lige sådan!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Hej Christina

Tillykke med de nye silker.

De er bestem røde, hønen med skæg er lidt lys, men ikke mere end at hun kan bruges i avl.

Er der dværg eller??

Hvis det er dværg er der den første røde med skæg jeg har set og hun ser meget fin ud, hanen har lidt skæg, så det er bestem noget du kan bruge til avle videre på, så pas godt på dem.

Har de fodringe på??

Hilsen
Tommy

Offline KEW

• Bruger
hvis ok med christina
så vil jeg så gerne spørge....
jeg har selv rød silkier men de 2 yngste er ligesom her lyse/gule kan hakke orden have noget med det at gøre da hende den ene begyndte at blive mørkere men efter fældning var det tilbage til lys.
det er sjovt nok også dem der opfører sig som teenagere og ikke vil i seng når gunner kalder dem ind, samt de går ofte selv rundt og hygger
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Tak, jeg håbede lige på at du kom forbi, Tommy :) Dejligt at den "gule" er rød *h

Og ja, det er dværg :) De har ikke fodringe på.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Jeg har  været på Tour de Sjælland 443 km ialt i fjerkæets tegn, for en uges tid siden, og i går var jeg med familien i Ikea og City2 i Taastrup (det blev en halvdyr shoppe tur) :D ;D

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Hæhæ - vi hentede vores første høns nær Horsens  ::) Det kostede lige en frokost på Falsled Kro at overtale manden - så det er nok tæt på at være Danmarks dyreste høns. Som i øvrigt endte som rævefoder den første vinter..... Men vi kom i gang med hønseholdet og har aldrig fortrudt. Desuden kan jeg stadig smage den gode frokost - uhmmmm  ;D

Tillykke med de nye høns, Christina - de ser helt enormt...ehm...silkede ud  ;)

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Christina

• Passiv bruger
Lene, du er den herinde, som har talt varmest for at køre et godt stykke for at hente høns :)

Louise, tak, de ER helt enormt silkede :D

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
Synes de skal omdøbes til pudderkvaste-høns  ;D

Har vi en kommende udstiller iblandt os?
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
Ja,man køre gerne langt for at få fat i det man ønsker sig  /o
mvh Jesper

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Hvis man vil have det man vil have, så må man ud af røret. og afsted..sådan er det bare, men så kan man også kombinere det lidt.

F.eks da Joankino og jeg var i Tønder og hente Brahma, der besøgte vi et par avlere og var desuden i Kolding Storcenter.

Meeen der er jo selvfølgelig dem som synes at alt over 25 km. er laaaangt .... og så er der også dem fra Sjælland,som synes at der er laaaangt til Lolland, men som samtídigt spørger "kommer du nogengange til Sjælland, for så må du godt tage hønsene med "
Hmmm jeg vil vove at påstå at der er lige langt.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Christina

• Passiv bruger
Meeen der er jo selvfølgelig dem som synes at alt over 25 km. er laaaangt .... og så er der også dem fra Sjælland,som synes at der er laaaangt til Lolland, men som samtídigt spørger "kommer du nogengange til Sjælland, for så må du godt tage hønsene med "
Hmmm jeg vil vove at påstå at der er lige langt.

Se det har jeg læst fra din hånd nogle gange, og til det vil jeg sige, at når man har små børn, så ER alt over 25 km langt!!! Dermed ikke sagt at man ikke kører det, men det ER altså bare noget nemmere og mere overskueligt med de dér "svip-ture" man kan tage, når man ikke skal have alt til at passe ind i familielivet, og ikke behøver at tage hensyn til spisetider og sengetider :) Det kan jeg da huske fra da vi ingen børn havde :) Jeg havde som skrevet min 2-årige med i går, og der skulle da planlægges noget mere, end hvis jeg bare havde været mig. Der skulle både tænkes på bøger, madpakke, drikkelse, bleer, middagslur osv., så ja...det var/er noget helt andet, end da vi ikke havde børn. Men en hyggelig tur, dét var det! :D

Derudover synes jeg ikke der er DET MINDSTE galt med at spørge om man indimellem kører til Sjælland/Jylland! :p Så sent som i forgårs var der en fra Jylland som var vældig interesserede i mine wyandotter, og som spurgte om jeg skulle til Jylland i nærmeste fremtid. Det skulle jeg så ikke, hvilket var ærgeligt, for det havde da været skønt for os begge, da han kunne spare tid og mange penge, og jeg kunne få solgt mine høns /o

Ja, der er lige langt, men hvis sælger alligevel tar' turen, er der da ingen grund til at begge skal køre :)