Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har aldrig kørt så langt efter høns! Hvilken farve er disse silker? Rød/gul?  (Læst 4944 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
3 søde dværg-silker! :)

ER de ikke bare skønne? :D Jeg tog min 2-årige med i bilen, og så kørte vi ellers til Sakskøbing og tilbage igen  :P Det er langt for mig :D Og Lillen... :D

Jeg er kommet lidt i pladsproblemer, fordi jeg lige passer 26 kyllinger for min veninde, mens hun er på ferie, og samtidig har 9 kyllinger og 4 skruk på æg ::) Men satser på at de løser sig inden det bliver koldt! :D

Nå, men mit spørgsmål lyder på, om det er korrekt at der er 2 røde og 1 gul? Jeg har ikke haft disse farver før, og er meget i tvivl :)

« Senest Redigeret: 27 Juli , 2010, 17:13 Fra Christina »

smilla25

• Gæst
Hvor er de flotte, tillykke med dem! :)

Offline sette

• Bruger
nøj de er søde og flotte tillykke med dem ...
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Tillykke, Christina /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline alfa

• Passiv bruger
Hvor er de flotte, held og lykke med dem  :D
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Christina

• Passiv bruger
Tak :) Jeg glæder mig til at gå og kikke lidt mere på dem :D

Nogen der ved det med farverne? :)

Offline Joankinu

• Passiv bruger
Vores 3 nye dværg-beboere! :)

Nå, men mit spørgsmål lyder på, om det er korrekt at der er 2 røde og 1 gul? Jeg har ikke haft disse farver før, og er meget i tvivl :)

(Image removed from quote.)

Hej

Jeg ville mene at det er tre røde, hvoraf den ene bare er lidt lys - meeen så skal jeg heller ikke gøre mig klogere på den farve - har nemlig ikke set en rød silke før ;) ;)
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Joankinu

• Passiv bruger
Mhp lang transport - ja så kan jeg slå den med mange km...

Har været en tur til tønder (sønderjylland) efter brahmakyllinger for nogle år siden sammen med min veninde - så turen fra ringsted til sakskøbing er ingenting i forhold til.

Men du fik vel en god tur ud af det, samt nogle dyr du ville have  :) ellers var du vel heller ikke kørt så langt efter dem  ;D
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Susanne

• Gæst
Jeg kører også gerne langt efter de rigtige dyr!

Vi kan ikke regne med, at vi finder, hvad vi ønsker indenfor en radius af f.eks 50 km. Og den værdi og fornøjelse, dyrene giver os, er jo uvurderlig  :D

Jeg skal  til Legoland med datter og børnebørn i næste uge (ca 500 km tur/retur), og ingen sætter spørgsmålstegn ved de mange kilometer. Bare til sammenligning - hehe!

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Ringsted-sakskøbing: 96 km. ifølge Krak - Jeg kørte 118 km. efter min Australorps hane... Nu bor du jo nok ikke lige i centrum af Ringsted, så lad os sige at vi har kørt lige langt... *f

Tillykke med købet! - selvom jeg altså stadig ikke bryder mig om de der plys-høns...   ::)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

pylle pylle

• Gæst
Jeg ville mene den ene er mere gul end rød..

Offline Christina

• Passiv bruger
Hehe, jamen var det ikke Kirsten alias Ankerine, som kørte til Belgien eller sådan noget efter æg/høns? :D Når først hønsefeberen har ramt en, er der intet håb om bedring! :D

Men altså...håber nogen kan komme med et endeligt svar omkring farven. Jeg synes i det hele taget ikke der er særlig stor forskel på de røde og gule, men måske disse bare er lidt fesne i farven? Jeg glæder mig til at skulle begynde at få kyllinger med dem næste år! :)

De er købt som 1.1 rød og 0.1 gul...men synes mere det ligner 1.2 røde, jo mere jeg kikker på dem :)

Susanne

• Gæst
Jeg har haft røde silkehøns, og jeg synes bestemt det ligener tre røde. Den ene er, som du selv siger , lidt bleg i farven.

Jeg har set gule silkehøns, og de er efter mit skøn helt anderledes gule.

Jeg kan dog godt forestille mig en skala, der går fra gul til rød, og hvor man vil være i tvivl om, hvor det gule holder op og det røde begynder. Men ikke her!

Og hvor er de flotte - tillykke med dem  /o

Offline Christina

• Passiv bruger
Tak :)

Når jeg kikker på silkehønseklubbens hjemmeside, så her: http://www.silkehoenseklubben.dk/htmlfiler/fotoalbums/farver/gule/index.html synes jeg der er en meget gul i midten lidt til højre, mens den ved siden af (på udstillingsbord) er ret rød...og under de røde her: http://www.silkehoenseklubben.dk/htmlfiler/fotoalbums/farver/roede/index.html er der også en ret lys, mens der også er ret mørke...?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Tillykke med dine nye silker, de ser vel nok søde ud - og velkommen i klubben for os, der kører langt  /o
Jeg hentede to høns hos Gunni 156 km hver vej.
Dværg araucana i Nordsjælland, kan ikke huske hvor mange km + bropenge, og maraner i Slagelse, også langt + bropenge, nå ja, så var der lige vagtlerne fra Bjarne, men da han skulle til Viborg, kunne jeg spare det sidste af vejen til Oue ved Hobro.
Så var der lige kattene, dem hentede vi af to omgange i Stubbekøbing.
Men hvad gør man ikke, når der er noget, man gerne vil have *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk