Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dagens tilbud på Vorbasse marked  (Læst 2485 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Dagens tilbud på Vorbasse marked
« Svar #15 Dato: 24 Juli , 2010, 14:11 »
Det kan godt være at 120 kr. er en fair og billig pris for en unghøne, der endnu ikke er i æglægning på Sjælland, men det er altså 20% over den pris vi normalt handler høns i æglægning til her i vestjylland, mine oprindelige Plymoer gav jeg 100 kr. pr. stk. for hos formanden for raceklubben under DFFR og det er det jeg sælger min flok for nu hvor jeg skifter til Australorps...

Og ringe så jeg ikke mange af på markedet...  ::)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #16 Dato: 24 Juli , 2010, 14:12 »
Jeg er ikke helot inde i reglerne omkring fjerkræ og markeder men det var LANGT fra alle der var ringmærkede, så faktisk kun en stand hvor nogle af dyrene (sussex) var ringede.
Jeg lurede også lidt på det da jeg stod ved ham der fortalte at de var vaccinerede og "alt muligt" hvad det så indebar :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #17 Dato: 24 Juli , 2010, 16:33 »
Det er samme regler for udstilling som for markeder... Ringmærket og vaccineret mod ND.
Og der skal skrives sedler om hvem køber og gemmes.

"Arrangøren skal endvidere føre optegnelser over salget med angivelse af arter og antal samt købers og sælgers navn og adresse."

hmm....
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #18 Dato: 24 Juli , 2010, 17:07 »
I det store hele synes jeg det er lidt skræmmende, at der ikke er bedre kontrol på netop kræmmermarkeder mht. hvordan dyrene sælges og hvordan deres helbredsstand er på salgstidspunktet. Jeg troede at det var ren rutine med dyrlægetjek på de store markeder... men det er det åbenbart, desværre, ikke :-\

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 24 Juli , 2010, 17:07 »
Nå det var der vist ikke meget af på Vorbasse.... men det er vel den der med.... hvis ingen klager, så griber vi ikke ind-mentalitet så?  Så da ellers både betjente og dyrlæger/myndigheder igår.... men ok når man ser på hestene der står der, så er det jo åbentlys at dyrevelfærd og etiske regler ikke husere på sådanne steder.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 24 Juli , 2010, 17:11 »
Der er dyrlægetjek..... sådan da.... men tror faktisk dyrene skal være døende før der gribes ind.... nogle har man faktisk mistænkt for at være det, eller ikke være til andet end at aflive.... så bl.a. en lille pony med snabelhove... Men man kan jo undre sig at der skabes så meget ballade om et lille hønsehold i en villahave, og så man bare totalt vender det døve øre og det blinde øje til på de store markeder....
Men ok hvor der er et marked, der er sælgerne og jeg var jo selv en af køberne igår.... men havde jeg lige været lidt mere inde i de egentlig ganske simple regler, så kunne det da godt være jeg havde været lidt mere spydig rundt omkring.... det er jeg næste år så ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #21 Dato: 24 Juli , 2010, 17:25 »
Der er dyrlægetjek..... sådan da....  så bl.a. en lille pony med snabelhove...
Det er uhørt! Det er jo misrøgt og dermed ulovligt. Ufatteligt, at det accepteres /d - og ufatteligt, at der er nogen der køber dyr i den tilstand.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 24 Juli , 2010, 17:30 »
Der er så mange fulde folk, og fulde folk ter sig tosset.... og så er der lige alle de andre småtbegavede
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #23 Dato: 24 Juli , 2010, 18:06 »
Dyrene bliver passet godt på Vorbasse marked...

http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/Nyheder/Billund/2008/07/19/120447.htm?rss=true&regional
Dyrene bliver passet godt og der har ikke været en eneste dyreværnssag. Det glæder vicepolitikommissær Michael Balvits, der er operativ leder i Rigspolitiet.

- Det er altid positivt, når der ikke er nogen sager, synes vi. For en sag er en for meget. Og denne gang har vi altså kunnet konstatere, at der ikke har været nogen overtrædelser af dyrevelfærdsloven. Og det er da positivt, siger han.

Men mon ikke at hvis de kiggede efter kunne finde en del sager og regelbrud.
« Senest Redigeret: 24 Juli , 2010, 18:11 Fra Finn Jensen »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #24 Dato: 24 Juli , 2010, 18:12 »
Det må jo være blinde mennesker der udfører den kontrol...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 24 Juli , 2010, 18:17 »
Snabelhoved ???

Hva´det ?

Og ang kalkuner og høns sammen: Mine kalkuner er ikke så menneskevandte ..men når de går sammen med en flok høns er de trygge. Og trods kalkunhanens størrelse er det jo klart vores dværg kochin hane der bestemmer i DEN gård !
Med venlig hilsen Søs

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 24 Juli , 2010, 19:59 »
I TV syd har der lige været et indslag om en der har anklaget markedet for vanrøgt ....

http://www.tvsyd.dk/artikel/55235:Anklage-om-misroegt-at-heste
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #27 Dato: 24 Juli , 2010, 20:43 »
Og tillige med så SKAL arrangøren sende optegnelser om købere og antal solgte fjerkræ ind til fødevarestyrelsen senest 7 dage efter.

Angående priser på fjerkræet, tjaa så må foderet vel også være meget billigere i Jylland, siden hønsene ikke koster så meget. ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 24 Juli , 2010, 20:55 »
Det med prisen, der er altid nogle, hvis de ikke får solgt med det samme sætter de prisen ned i stedet for at tage det lidt med ro, det er nøjagtig det samme med vagtler, hvis man regner på strøm og foder, ville det nok være bedre at spise æggne i stedet.

Kvalitet skal koste mere, på den måde belønnes det at gøre noget ved avlsarbejdet.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)