Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dagens tilbud på Vorbasse marked  (Læst 2502 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Dagens tilbud på Vorbasse marked
« Dato: 23 Juli , 2010, 21:37 »
Har været en tur på vorbasse marked og der var virkelig hns og andre fjerkræ for enhver smag.

Der var enkelte sjove episoder også bl.a.

Stor flot brahmahane.. (vist nok agerhønefarvet med ret meget hvidt i hale og vinger) på skiltet stod der

Brahmahane 3 år gammel, bliver først kønsmoden i denne alder. pris 300 kr.  :o

En anden lille sjov historie var: sælger ville have en pris for en høne (jeg hørte ikke lige prisen) Køber tøvede.... "men de er jo vaccinerede og alt muligt"  ;D

En anden mere grum sag var da Yazmin lykkelig kom og fortalte at hun havde fundet en hne der lignede vores gamle Guldlok.... da jeg kom hen stod der rigtig nok en laksefarvet faverolles, men dens ene fod var misdannet, således at den gik på siden af foden.... sælgeren var allerede temmelig beruset så han husker muligvis ikke den svale af ukvemsord jeg sendte i hans retning, men det fik da et par af de interesserede købere til at kigge godt efter deres udvalgte dyr.... dumme nar!
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline JanR

• Passiv bruger
Sv: Dagens tilbud på Vorbasse marked
« Svar #1 Dato: 23 Juli , 2010, 21:49 »
Ej for hunden.. Så sku jeg da ha haft silkekyllinger med til dig.. Men det var jo ik til og vide. Jeg har ikke været herinde så meget i ferien.
Men ja syntes godt nok der var nogle skravlehøns imellem /d.. Og kattekillinger i bur uden hverken mad eller vand.
Men jeg fik mig meldt ind i dfr ;D Så nu kan jeg osse brokke med når det grønne blad udebliver ;)

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 Juli , 2010, 22:01 »
Det var en meget pludselig indskydelse at vi tog til Vorbasse,.... jeg havde givet min gamle farmor og farfar en tur til Brørupmarked idag. da vi havde kørt dem tilbage til Vejle fandt vi ud af at Yazmin havde glemt sin taske i Brørup så den måtte vi tilbage efter og nå ja så er der jo  kun små 20 km til Vorbasse så hva hulan... afsted det gik :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #3 Dato: 23 Juli , 2010, 22:04 »
øv øv pokkers man skal vente til Brahma haner er 3 år med at avle, fik du at vide hvornår hønsene var kønsmodne  <H
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 Juli , 2010, 22:18 »
Nej, jeg ville have taget et billede af skiltet og lagt ind her, men han fulgte nøje efter mig ham sælgeren, så jeg kunne ikke rigtig komme til .... ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #5 Dato: 23 Juli , 2010, 23:06 »
nå ok men vi blev da så kloge at vi skal ha gamle haner  ;D
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 Juli , 2010, 23:20 »
Jeps..... man lærer jo noget nyt hver gang.... overvejede at fortælle ham at min fine hane på godt et år lige er blevet far for gud ved hvilken gang ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #7 Dato: 24 Juli , 2010, 01:10 »
Har været en tur på vorbasse marked og der var virkelig hns og andre fjerkræ for enhver smag.

Der var enkelte sjove episoder også bl.a.

Stor flot brahmahane.. (vist nok agerhønefarvet med ret meget hvidt i hale og vinger) på skiltet stod der

Brahmahane 3 år gammel, bliver først kønsmoden i denne alder. pris 300 kr.  :o

En anden lille sjov historie var: sælger ville have en pris for en høne (jeg hørte ikke lige prisen) Køber tøvede.... "men de er jo vaccinerede og alt muligt"  ;D

En anden mere grum sag var da Yazmin lykkelig kom og fortalte at hun havde fundet en hne der lignede vores gamle Guldlok.... da jeg kom hen stod der rigtig nok en laksefarvet faverolles, men dens ene fod var misdannet, således at den gik på siden af foden.... sælgeren var allerede temmelig beruset så han husker muligvis ikke den svale af ukvemsord jeg sendte i hans retning, men det fik da et par af de interesserede købere til at kigge godt efter deres udvalgte dyr.... dumme nar!

Ups - nu bliver jeg afsløret - sent oppe...

Jeg var også i Vorbasse i dag - så også hanen med de misdannede ben - virkelig modbydeligt at holde sådan en i live i 3 år...

Og så så jeg manden med en hel trailer fuld af australorps hønniker fra marts som han ville have 120 kr. pr. styk for... "du er ikke ked af det hva?" var min eneste kommentar - det svarede han ikke på...

Mit indtryk af fjerkræet på markedet var desværre at der var mange flere "profitjægere" end fjerkræelskere blandt de der handlede med fjerkræ så min kone og jeg gik tomhændede fra markedet og vendte snuden mod Tvis Gårdbutik ved Holstebro og hentede 25 ællinger til "juleopfedning" i stedet for!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 24 Juli , 2010, 07:09 »
Var også en tur i Vorbasse i går, det var der da godt nok også mange andre der var, for pokker der var mange.
Jeg var lige ved at forelske mig i Hollandske dværge, men fornuften fik da overtaget, og vi havde heldigvis ingen kasse med.
Det kan være at den Brahma er kommet sent i puberteten ;D, på sådan et marked undres jeg ikke, folk prøver at sælge det utrolige, og det lykkes desværre mange gange, at uvidende og naive, som for eks. mig kunne hoppe på sådan noget.
Kalkuner og høns, kan de gå sammen?
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline enghøj

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 24 Juli , 2010, 09:33 »
hej jeg har ikke været på vorbasse i en del år så jeg vil spørge  er der prydænder og gæs af lidt sjælnere racer som før i tiden jeg gider ikke køre 150 km for at se høns og slagte ænder gerne lidt oplysning om hvad racer der er vlh jens

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 24 Juli , 2010, 09:39 »
hej jeg har ikke været på vorbasse i en del år så jeg vil spørge  er der prydænder og gæs af lidt sjælnere racer som før i tiden jeg gider ikke køre 150 km for at se høns og slagte ænder gerne lidt oplysning om hvad racer der er vlh jens

Jeg så ikke en eneste svømmefugl derovre så hvis det er gæs og ænder du går efter, så bliv hjemme og nyd en kop kaffe i stedet! Jeg synes ikke at der var noget sjældent imellem fjerkræet (dog har jeg ikke forstand på duer som der var nogle tykker af...). Der var en del almindelige (?) vagtler og så en enkelt kræmmer med perlehønsekyllinger.
Mvh. Morten

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 24 Juli , 2010, 09:41 »
Jeg var også forbi DfFR igår og talte lidt med den unge mand der stod der, som kunne berette om at han havde tegnet 3-4 nye medlemmer så han var jo svært glad :)

Så også austalorps traileren men spurgte nu ikke efter prisen.  
Jeg gav 80 kr for vores lille kochinhøne og ja det er da en pris i den pænere ende, men omvendt så vil vi jo også gerne have priserne op på vores dyr og hvis markedsfolket kan så kan vi også :)
Jeg gav også 80 kr stk for de to kalkuner.

Om de kan gå sammen med hønsene... det må tiden vise :) ligenu gør de :)
Jeg må tilstå at det trodsalt påvirkede mig positivt at der var så stort et overtal af racehøns (så kan man jo altid diskutere kvaliteten) fremfor konsum hønsene.... omend det var den store flok røde amerikanere der havde langt de bedste forhold derude ;)
Men med alle de forumfolk der var derude igår så var det måske en ide at lave en forumstand næsteår hvor vi dels fortæller om forum og måske sælger lidt ud af overskuddet og ikke mindst har et par hyggelige dage?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 24 Juli , 2010, 09:43 »
Der er INGEN svømmefugle overhovedet på Vorbasse.... pga de nye regler om at høns og ænder ikke må gå sammen så har Vorbasse marked besluttet at der ikke skal være svømmefugle der

Øv jeg så da ikke perlerne.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 24 Juli , 2010, 09:54 »

Øv jeg så da ikke perlerne.

De var også meget svære at få øje på, et lille bitte bur helt ude i siden af en stand - jeg troede det var store vagtelkyllinger, det troede manden ved siden af mig også og spurgte sælger, der så sagde at det var perlehønsekyllinger...
Mvh. Morten

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #14 Dato: 24 Juli , 2010, 14:07 »
Jeg synes nu nok at det er en fair/billig pris på Australorps hønnikker til 120 kr. stk.

Det er jo trods alt høner, og jeg vil gå ud fra at de både er ringmærkede og vaccinerede, ellers må de jo ikke være på markedet.
Og om et par måneder begynder de at lægge æg.

Angående den gamle Brahma hane  ::) tja......... løbet er nok kørt for ham.

Faverolles hønen skulle have været aflivet for længst og skulle bestemt ikke sælges, men der kom nok en eller anden som synes det er synd og lidt sødt at den er anderledes og så køber den og holder liv i den.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub