Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tror aldrig jeg har været oppe SÅ tidligt på en søndag før!!  (Læst 1607 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
I går aftes, var jeg ude og sætte 9 små dunbolde under skrukken! Jeg er SÅ spændt, for hun har ikke haft kyllinger før, men hun havde plukket sig, og passede vældig godt på de 6 snydeæg hun lå på, og hakkede mig når jeg kom for tæt på /o

Havde sat uret til kl. 6, for lige at gå ned og tjekke at alt var vel, men vågnede af mig selv kvart i... Endnu ser det ud til at alt er fryd og gammen. Har rykket hende ned i skrukburet, så hun får fred for de andre.

Wow, havde bare aldrig troet jeg skulle blive sådan en sær sneg...jeg har simpelthen en brist, når det kommer til høns ;D

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
kender det godt, det er den hønsefeber, held og lykke med kyllingerne /o
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Det er netop en brist (eller flere  ;)) der gør livet spændende, nuanceret og værd at leve  /o

Tillykke med de små Christina ..og rigtig god fornøjelse.
Med venlig hilsen Søs

Offline Klausen

• Bruger
Var det så ikke skønt. at komme op til en skøn dag selv om det er søndag.

Tillykke med kylingerne.

hoejberg

• Gæst
 :D Kender godt det der med at stå tidligt op i weekenderne for at se til høns, kyllinger, ænder og ællinger.
Man kan jo altid gå i seng igen bagefter, tænker jeg. Men det sker nu ikke så tit ::)  Har det lidt med at gå i gang med alt muligt andet ;D

Offline liski

• Passiv bruger
Tillykke, silkemormor, og held og lykke med dem!  :-*
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Dejligt Christina, det skal da nok gaa godt  :D
Og man faar saadan en god lang dag, hvor man rent faktisk kan maerke at man har fri, fordi man er vaagen til at nyde den.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Dejligt Christina, det skal da nok gaa godt  :D
Og man faar saadan en god lang dag, hvor man rent faktisk kan maerke at man har fri, fordi man er vaagen til at nyde den.  /o

Ja, og man når mere mellem kl. 6 og 9 end man gør fra 9 til 16
Hilsen
Peter

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Jeg gik nu i seng igen, og sov til kl. 8.40 *e Hurra for en helt igennem dejlig mand *p

Skrukken lå stadig med kyllingerne under sig senere på morgenen, men da jeg serverede mad, åd hun bare selv og glemte alt om kyllinger. Så rejste hun sig og trippede lidt rundt, og da jeg åbnede, pilede hun bare op i hønsehuset og lagde sig på sin faste rede igen, mens kyllingerne ragede hende en høstblomst ::) Så de er tilbage under varmelampen igen, og så kan hun passe sig selv om sin dumme rede, kan hun ::)

Offline Lyysa

• Passiv bruger
Hej Christina.
Jeg skal ikke kunne sige om din skruk er til at omvende, men her i huset har vi haft held til at omvende flere høner til at blive kruk med kyllinger der ikke var deres egne/blive skruk i det hele taget.

Vi sætter dem ind i et lille indelukke, og når de har sat der et døgn eller 2, sætter vi en sen aften kyllinger under hende.
Næste morgen kigger vi tidligt til dem, og hvis hun ikke er ved at æde dem/ banke dem så lader vi dem være.

Efter 2 til 4 dage bliver de skruk og passer på kyllingerne. Man ser det ved at rydde lidt ud og give dem lidt godter. Når hun kalder med den klukken der betyder "lækkerier" er den i vinkel.
Men det har indtil nu kun virket på flerårige høns, for vi har aldrig prøvet på unghøns.
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Jeg har prøvet for nyligt med en unghøne og med stor succes. Det skal så tilføjes at hun havde ruget tæt på 21 dage da jeg satte kyllinger under hende og 'stjal' hendes æg.

Se tråden nedenfor:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=10563.msg102566#msg102566

Hun fik så kyllinger i flere hold under sig, de sidste 5 dage efter de første.
Mvh
Erik Andersen

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Min høne havde ligget skruk i to døgn da den fik fjorten kyllinger under sig. Det første døgn var der lidt misforståelser kyllingerne og hønen imellem, men derefter passede hun hele flokken perfekt med hjælp fra en varmelampe ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.