Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nørd søges  (Læst 869 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
Nørd søges
« Dato: 13 Juli , 2010, 19:14 »
Ja det ikke meget med høns at gøre.
Hvis nogen sender mails til een, fra en hotmail adr. kan det så på nogen måder spores??? F.eks med at spore  it.adr osv eller hvad det nu hedder?

Mvh   Jørgen

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Nørd søges
« Svar #1 Dato: 13 Juli , 2010, 19:25 »
Det kan man ikke umiddelbart (ikke af "almindelige mennesker" i hvert fald) - men jeg tror da at politiet kan hvis det er aktuelt...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 Juli , 2010, 19:30 »
 >:( det lyder ikke rart
træls for dig
mvh randi n

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 13 Juli , 2010, 19:56 »
Du kan se hvilken ip-adresse som mailen er sendt fra og dermed hvilken udbyder det er (TDC/Cybercity etc) men det siger jo ikke meget, medmindre at det er et meget lokalt selskab... Hvis du skal videre derfra, så er det politiet som skal anmode udbyderen om identiteten på afsenderen.

Du kan se det i "headeren" på mailen og hvordan det ses afhænger af mail-programmet
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 13 Juli , 2010, 21:49 »
Det også det jeg selv har regnet med.  Havde selvfølgelig håbet på en som kunne "noget". i gl dage kaldte man det vel tlf.chikane, men hold k hvor er det træls. >:( >:( >:(

mvh   Jørgen

Offline MichaelChristensen

• Passiv bruger
  • Bliver det ikke snart sommer
« Svar #5 Dato: 13 Juli , 2010, 22:10 »

Det at finde hvem der har sendt en mail, kræver at politiet få en dommerkendelse, og det kan kun opnås hvis det er lidt mere alvorlige sager.

jeg kan se 2 alternativer.

1) du kan sætte dit mail program op til at slette mail fra den pågælende konto automatisk. på den måde kommer du aldrig til at se de mail's mere.

2) du kan være så heldig at du kan finde afsenders ip adresse i headeren på den mail du har fået. så bør det være muligt at identificere hvilken udbyder vedkommende bruger. Du kan så rette henvendelse til udbyderen, udbyderen kan så vælge at reagere over sin kunde. Men det er ikke særligt sandsynligt at du får noget ud af dit besvær. Og i sidste ende er kan det bare være du puster til ilden.

Helt ærligt så er det den første mulighed der er min favorit, meget simpel, og du slipper for yderligere dialog med din plageånd.

Jeg vil gerne hjælpe, hvis du har behov...

1.7 blanede høns
0.0.24 bresse
0.1.2 Spælsau får
0.1.7 Moskus
0.0.4 Gæs af rasen mad på bordret
0.1.2 Kone og Børn
1.0 hund