Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Drømmene vokser  (Læst 3670 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
Drømmene vokser
« Dato: 12 Juli , 2010, 16:34 »
Det startede med at jeg skulle overtales til 3 høner sidste år....men vi endte med 6 høner af racen, dværg silkehøns, der passer perfekt til en parcelhushave. I år købte vi rugeæg(af samme race) og har nu 10 dejlige kyllinger gående med en perfekt skrukhøne + en omgang æg i rugemaskinen.

Men så kom jeg til at se Lene`s (Lestat) geder, uhhh de er fine!!! : http://www.lestat.dk/

Og disse små mini grise har jeg altså også forelsket mig i: http://www.123hjemmeside.dk/minipigslangeland/12261730

For slet ikke at tale om de mange andre hønseracer jeg gerne vil have

Det skal så liiige siges at vi bor i byzone *d
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
Sv: Drømmene vokser
« Svar #1 Dato: 12 Juli , 2010, 17:11 »
Se også disse billeder af mini grise: http://zaza.dk/?p=3139
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 Juli , 2010, 09:12 »
Ja, det har det med at gribe om sig... men du skulle da vist bo på en landejendom i stedet for  ;D

De der minigrise er rigtigt søde, kender nogen der opdrætter dem i Sverige, men de lugter nu stadig af det de er - grise...  :P
Mvh Marianne

Offline DianaDK

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 Juli , 2010, 09:26 »
Uhhhhh, jeg kender det godt.... drømmer også om langt flere høns, en hane (som jeg har fravalgt af hensyn til naboer) og to heste, en til mig og en til datteren.

Hvem der var rig og havde råd til en landejendom  ::)

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #4 Dato: 13 Juli , 2010, 09:33 »
Man behøver ikke at være rig eller købe en landejendom for at få det man vil have...

Vi bor i en gammel villa med naboer på den ene side og marker på de andrer... og det er i landzone...
Hvis bare haven er stor nok så kan der blive plads til det hele...

Og så kommer det jo også an på hvor man vil bo i det danske land.. ;D jeg tog skridtet og flyttede fra kbh til Vordingborg og jeg har aldrig fortrudt /o
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 13 Juli , 2010, 09:45 »
Man behøver ikke at være rig eller købe en landejendom for at få det man vil have...

Nej, vi købte et husmandssted på Fyn med et stort hus og stald m.v. og godt en tønde land for mindre end hvad en 2-værelses koster i København  :) Livskvalitet!!
Mvh Marianne

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
« Svar #6 Dato: 13 Juli , 2010, 10:07 »
Jeg er skam begyndt at se lidt efter nedlagte landbrug - der sker jo ikke noget ved bare at se hvad der er salg, vel? Det koster jo ikke noget ::)
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #7 Dato: 13 Juli , 2010, 13:07 »
Gør det og du vil aldrig fortryde /o det er så rart på landet og hvis ikke man er bange for at flytte lidt væk fra storbyen så er det mange gange også til at betale ;D og især nu hvor renten er så lav /o
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 13 Juli , 2010, 13:13 »
Jeg kunne i hvertfald IKKE tænke mig at bo i en by........ jeg er glad for at bo på på landet (selvom det er udkanks Danmark) og med "langt" til naboerne...
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #9 Dato: 13 Juli , 2010, 13:24 »
Jeg er skam begyndt at se lidt efter nedlagte landbrug - der sker jo ikke noget ved bare at se hvad der er salg, vel? Det koster jo ikke noget ::)

du kan købe indtil flere af den slags lige her på vejen, hvor jeg arbejder for relativt få penge.... den her f.eks.: http://home.dk/sag/21910246?fromSite=Boligsiden&csRef=Boligsiden, som vist er et dødsbo (=pres prisen!!) - det har været til salg helt vildt længe privat uden held -og jeg gi'r en kop kaffe og en overdådig kage, hvis du flytter hertil  :)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #10 Dato: 13 Juli , 2010, 13:32 »
Nu skal I ikke lokke forummedlemmer væk fra Fyn. ;) Vi er jo ifølge afstemningen ikke så mange... Og der er masser af gode, billige landsteder på Fyn! Så kom dog herover istedet.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 13 Juli , 2010, 13:34 »
Nu skal I ikke lokke forummedlemmer væk fra Fyn. ;) Vi er jo ifølge afstemningen ikke så mange... Og der er masser af gode, billige landsteder på Fyn! Så kom dog herover istedet.

Det siger jeg også - Fyn er fin!!  :D
Mvh Marianne

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
« Svar #12 Dato: 13 Juli , 2010, 13:43 »
Nu bor vi faktisk på landet, i et dejligt hus vi købte for 5 år siden. Det ligger vidunderligt og jeg har nydt hver dag siden vi flyttede fra byen. Men området er byzone og grunden på kun 800 kvm. - Så klov-og hovbærende dyr kan vi godt glemme alt om og ang. høns er det max. 10.  -  Jo tak Julie, men vi forlader ikke fyn  :)
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #13 Dato: 13 Juli , 2010, 13:48 »
Jep, det griber om sig gør det!! Jeg startede med to undulater i mit byhus i Rødovre. Flyttede på landet i 2009 og har nu 13 høns, 2 katte, 2 undulater og 14 koi-karper. Næste projekt er får og heste, såeh.... Jo, jeg kender følelsen...

Iøvrigt: Spring ud i det - det med at flytte på landt. Vi kiggede på landsteder i 7 år (!) og kastede os enelig ud i det sidste år. 1 stk. total faldefærdig rønne med rotter og hele baduljen, men hvad gør det, når man ser ud ad vinduet, og ser rådyr græsse med deres lam, gæslinger, svaler, blishøns, skov, eng og meget meget mere? Du vil ikke fortryde det et sekund :D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #14 Dato: 13 Juli , 2010, 13:50 »
Nu bor vi faktisk på landet, i et dejligt hus vi købte for 5 år siden. Det ligger vidunderligt og jeg har nydt hver dag siden vi flyttede fra byen. Men området er byzone og grunden på kun 800 kvm. - Så klov-og hovbærende dyr kan vi godt glemme alt om og ang. høns er det max. 10.  -  Jo tak Julie, men vi forlader ikke fyn  :)
Nå, vi fik vist skrevet samtidig :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"