Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hanegal søndag morgen.  (Læst 636 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frida

• Gæst
Hanegal søndag morgen.
« Dato: 11 Juli , 2010, 05:41 »
Jeg vågnede kl. 4.15 her til morgen ved mågeskrig og krage-/skade"grin". Men pludselig kunne jeg høre lyden jeg virkelig vågnede ved :o Min hane! Han var ude! Jeg var helt sikker på at der blev lukket for ham i aftes. Åh, nej, tænkte jeg..... Ræven er kommet til os, og det må være den der har fået åbnet til hønsehuset ???
Mig i tøjet, og ned i hønsegården. Pyha, alle hønsene gik i fred og ro og rodede i jorden, og Axel stod så flot midt i gården og galede med den største selvsikkerhed >:(
På min havebænk lå min 12 årige pige med sin pude og dyne. Hun fortalte, at hun ikke kunne sove pga. varme. Så hun var gået ud for at sove, og hørte Axel gale i huset. Hun syntes bestemt, at han fortalte, at han gerne ville ud ;). Så det kom han! Jeg tror da også han var helt tilfreds med at komme ud, meeeeen...... Axel blev fanget og sat i kælderen.
Nu må jeg spændt vente på om naboerne klager. Dog er der mange andre lyde, sådan en tidlig sommermorgen, så mon de har lagt mærke til at Axel blandede sig i morgenlydene ::)?

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Hanegal søndag morgen.
« Svar #1 Dato: 11 Juli , 2010, 08:11 »

Ha,ha,ha...ja..der er sikkert nogen, som denne dejlige morgen har hørt at Axel er morgenfrisk, men det kan vel næppe gøre noget for en enkelt gang skyld ;)

Sikke en sød datter du har *b
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #2 Dato: 11 Juli , 2010, 09:13 »
åhr det var da bare den sødeste datter-historie. Jeg kan sagtens følge hende i, at hun er gået ud for at sove og helt ærligt, havde min datter kunne nå snoren til hønselemmen, så havde hun gjort det samme. Nu har vi nogle hundrede meter til naboen, så det ville der nok ikke ske noget ved. KLART at naboerne vil smile og være forstående, hvis de en dag slipper en bemærkning ud mellem sidebenene og du så må bekende og fortælle historie. Ingen fare dér, bare dejlig søndag morgenluft  :)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Susanne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 11 Juli , 2010, 09:36 »
Sikke da en god fortælling på en søndag morgen  :D