Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: så skulle de små ud  (Læst 1024 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline marix

• Passiv bruger
  • mig og danoise
    • www.marix.dk
så skulle de små ud
« Dato: 07 Juli , 2010, 19:09 »
så er det dagen hvor jeg ville lukke mine små kyllinger ud for første gang.
der har været temmelig meget knæhøjt græs i hønsegården, så det skulle først væk, og så skulle den lige ekstra kyllinge-sikres.
har glædet mig til det siden weekenden, men så var der selvfølgelig ikke en eneste af dem som ville udenfor...  :(
til sidst gik jeg ind den anden vej ind i hønsehuset for at tage en med ud. de (vi) var alle lidt nervøse og klodsede, så den jeg prøvede at tage fik skubbet en anden ud i gården... ikke lige den hyggelig stund, som jeg havde glædet mig til.
jeg gik tilbage til den ene kylling, godt udrustet med brød og andet godt, men den stod først bare stille og prøvede så at komme ud gennem kyllingenettet. heldigvis uden succes. til sidste satte jeg den på trappen, så den kunne komme ind til sine venner.

hvor gamle var jeres kyllinger da de første gang var ude?
når jeg er hjemme, er døren til hønsehuset åbent med noget for, så de er vandt til at få frisk luft og sollys ind.
vh marix
1,3,2 la bresse
0,2 brahma
0,0,1 brahma/la bresse

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: så skulle de små ud
« Svar #1 Dato: 07 Juli , 2010, 21:14 »
Mine var vist omkring 3 uger, da de fik mulighed for at komme udenfor. Men bare bliv ved med at åbne lågen hver dag, for pludselig går de ud.

Du kan også vælge at trække den lidt med "morgenmaden" og så tage dem alle ud i gården, for derefter at servere lækkerbidskener til dem derude :)

Offline MortenSD

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 Juli , 2010, 21:24 »
Mine kom ud med skrukken da de var 1 uge gamle :) I en gård for sig selv vel og mærke
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 07 Juli , 2010, 21:39 »
Mine går med skruk, og de kommer som regel ud, når de er 1-2 dage gamle afhængigt af vejret. Jeg lader skrukken bestemme.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lyysa

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 Juli , 2010, 22:48 »
Mine kommer ud når de går ud igennem døren i kyllingehuset.
Nogle gange er det mange dage, men rekorden er 1.
Det var en krydsningskylling og den ville ud at spise græs, orm og biller  :o

Har endnu ikke haft en kylling der var så dum at den stillede sig i et hjørne og frøs ihjel. Det fatter jeg stadig ikke der er nogen der har oplevet, jeg bliver lige forundret hver gang jeg læser i indlæg eller i bøger at det faktisk sker  :D

Så 1 dag er rekorden vi har. Men det er jo heller ikke et problem med den varme vi har haft de sidste 10 dage. Det er også i de dage at den modige lille kylling ræsede ud og spiste græs på førstedagen. Ja den må blive 14 dage nu på lørdag. <I
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline marix

• Passiv bruger
  • mig og danoise
    • www.marix.dk
« Svar #5 Dato: 08 Juli , 2010, 16:10 »
tak for jeres svar.
jeg har jo ingen mor til at lokke dem med ud, men gjorde et ihærdigt forsøg igen idag.
samtidig med at jeg gjorde rent i hønsehuset lod jeg lemmen til gården stå åben. de bryder sig ikke så meget om kost og skovl, men stadigvæk mere end de bryder sig om at komme udenfor. :o
efter rengøringen satte jeg mig ud i hønsegården med al deres mad og vand, og lagde brød og jordbær ved udgangen og på trappen.
de er utrolig akrobatiske, for de kunne både få fat i brød og jordbær uden dog at gå udenfor...sådan gik der hurtigt en time.
prøvede også bare at lade dem være, og så bare kigge til dem en gang imellem, men så kun enkelte stå på den mursten jeg har lagt for at udjævne udgangen lidt for dem.
så kom regnen og vi har vidst alle brug for en morfar inden vi prøver igen...
vh marix
1,3,2 la bresse
0,2 brahma
0,0,1 brahma/la bresse

Offline Lyysa

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 09 Juli , 2010, 10:36 »
Jeg har ofte observeret at kyllinger  er reserverede omkring dette, men nr så der er en der tager skridtet, følger alle trop!
Så mit gæt er at de pludselig alle er udenfor. Bare tag dig en morfar, jeg har hørt det er sundt, og s er de pludselig derude!
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #7 Dato: 10 Juli , 2010, 22:57 »
Mine er vist en 3 uger når de kommer ud alene uden skruk, så bliver de pænt puttet ind under deres varmelampe om aftenen. Men nu har teenagerne fundet ud af at kravle ud under hegnet ud i friheden og naboens have, så nu er de kommet tilbage i fængsel, helt varmefrie
Nu tilbage som Johanne Schiødt