Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu også med flagermus  (Læst 2183 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu også med flagermus
« Svar #15 Dato: 06 Juli , 2010, 08:34 »
Jeg elsker simpelthen dine fortællinger ;D. Jeg ved godt det ikke er sjovt for jer :-[, men du beskriver så humoristisk /o
Mener også det snart må være jeres tur til at flytte helt ind, og komme iorden. Held og lykke med huset.

Tak Frida :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #16 Dato: 06 Juli , 2010, 10:17 »
Sådan nogle gavle har vi næsten også. Hvor kommer flagermusene ind? Vi vil også have flagermus i gavlen!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

smilla25

• Gæst
« Svar #17 Dato: 06 Juli , 2010, 19:16 »
Vi har altså også helt ekstremt mange flagermus hos os ;) Hver eneste aften må vi bære mellem 1-3 flagermusunger ud igen fra vores hus ;) De bor oppe i gavlen, men heldigvis er de jo ikke skadedyr... Nu har vi også fundet en død unge, og finder man døde flagermus skal de jo sendes ind så de kan forske i hvilke racer der holder til de forskellige steder i landet.
Når man først har vænnet sig til dem, er det ret hyggeligt ;)

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #18 Dato: 06 Juli , 2010, 19:30 »
Jeg vil også ;D ;D må i gang med at bygge redekasser til dem /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 06 Juli , 2010, 22:21 »
.....Jeg ved snart ikke, hvad i IKKE har været udsat for....men, her er der også flagermus, dog ikke så mange...her er vel 4-12 stykker i begge ender af tagrygningen...og de har været her al den tid vi har haft huset ..nu på 20. år.............de tage en masse insekter om natten, og, lave ikke meget larm om dagen.
Men, hvis det er sådan en megakoloni som hos dig, ville jeg få stoppet hullerne når de drager af i september.  :-\
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 07 Juli , 2010, 08:45 »
der er en artikel i "Praktisk økologi" om flagermus!! spændende læsning!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 07 Juli , 2010, 08:55 »
Glemte lige den her.....flagermus kan være bærer af rabies....så, forsigtighed tilrådes...!!
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 07 Juli , 2010, 09:34 »
I "Praktisk økologi" henviser de til en pjece, der hedder "Flagermus i huset" udgivet i samarbejde med Dyrenes beskyttelse, Zoologisk museum og Skov og naturstyrelsen.
Man kan læse pjecen uden billeder på www.skovognatur.dk/Udgivelser/Tidligere/2001/Flagermus.htm
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #23 Dato: 08 Juli , 2010, 07:16 »
Sådan nogle gavle har vi næsten også. Hvor kommer flagermusene ind? Vi vil også have flagermus i gavlen!
Nå, jeg ville have taget et billede i aftes af flagermus og der hvor de kommer ud, men det blev ikke til noget ::).

Flagermusene kommer ud helt oppe i "trekanten" af tagryggen. Træet i tagudhænget slutter ikke helt tæt ind til væggen, så det er her de kommer ud.

Når de er flyttet, vil vi nok undersøge om vi ikke kan lukke hullet, for det er planlagt at vi skal have soveværelse i værelset ud mod gavlen, og så er det måske knapt så hyggeligt med skrigende flagermus. De skider (undskyld mig) også i stride strømme. Jeg er nødt til at vaske gavlen når de er væk >:(.

Men, jo, det er da et fantastisk syn at se dem flyve ud i natten, og de generer mig ikke ud over deres svineri ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Susanne

• Gæst
« Svar #24 Dato: 08 Juli , 2010, 07:47 »
Vi har et vennepar, som har et træ-feriehus i Sverige.

Det er besat af flagermus i en grad, så de (menneskene altså) er ved at gå ud af deres gode skind. Huset stinker fælt og flagermusene larmer med sære vedvarnede lyde, som forstyrrer bestemte dele af døgnet.

Men det er stanken, der generer allermest.

De nød i starten også synet af flagermusene, der i tusmørket svirrede ud i aftenrummet, men det er blevet ret småt med nydningen  >:(

Flagermusen er fredet, så de kan kun prøve sig frem med gamle husråd (f.eks at smøre hjortetaksolie ind i sprækkerne - det stinker værre end flagermusene og skulle efter sigende jage dyrene væk)  men intet hat foreløbig hjulpet.

De har nu affundet sig med situationen, men de lider faktisk ret meget under BZ'erne!

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 08 Juli , 2010, 15:23 »
Tanja - Det ser ud til at være et smadder hyggeligt sted i der har fundet.     /o
 Ligger det langt ude på landet?  <D
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.