Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: araucana som skruk  (Læst 1685 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Diana

• Passiv bruger
araucana som skruk
« Dato: 04 Juli , 2010, 22:05 »
wow alle mine høns punktere lige nu ... har 2 dværgsilker som har lagt sig skruk, men nu har jeg lige pludselig fået en araucana som skruk også og syntes at have hørt det ikke er ofte det sker... så nu skal jeg have hentet rugeæg imorgen og så er jeg spændt på hvad der sker ... (håber meget på kyllinger selvfølgelig...) har fundet ny ejer til dem der skulle komme ..
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: araucana som skruk
« Svar #1 Dato: 05 Juli , 2010, 00:18 »
Jow jow ..de skrukker skam ozz fint og er fremragende kyllingeførere

Tillykke med hende  /o
Med venlig hilsen Søs

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 Juli , 2010, 22:27 »
så nu ligger alle mine 3 skrukker på sine æg, som de fik her til aften .... vente vente vente 21 dage nu er jeg bare spændt... de har vær fået 6 æg

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Susanne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 05 Juli , 2010, 22:41 »
Det bliver godtnok spændende, Diana!

Jeg glæder mig også til at følge med  :D

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #4 Dato: 05 Juli , 2010, 22:45 »
Diana jeg kan ikke få dine skønne silker og hyggelige hønsehus ud af hovedet. Hvad har du fundet af rugeæg til damerne? :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Susanne

• Gæst
« Svar #5 Dato: 05 Juli , 2010, 22:50 »
Jamen det kan jeg slet ikke lade være at svare på, for jeg er skam den stolte æggeleverandør.

Brune italieneræg af prima kvalitet  <L

Jeg er også lidt spændt, for jeg har pralet med 100 % befrugtning  8)

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 Juli , 2010, 22:55 »
ja det glæder jeg mig bestemt også til at se ... de ligger på ialt 18 æg... tjekkede at silkerne kunne ligge på 6 italiener æg, så araucanaen har også fået 6 for de hænder at bytte rede...

fordelen/ulempen ved at have 3 reder, men fordelen ved samtidigt at have 3 skrukker...

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 Juli , 2010, 23:01 »
Diana jeg kan ikke få dine skønne silker og hyggelige hønsehus ud af hovedet. Hvad har du fundet af rugeæg til damerne? :)

hehe det er dejligt at hører, håber at du er blevet glad for majsene... Som du nok kan læse havde du ret i begge silkerne, men pludselig kom der en araucana til og hun er bare hidsig...

Håber snart at du kommer til en kop kaffe så, vi kan få snakkes lidt mere samt at du kan få kigget gården rigtigt hihi

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #8 Dato: 05 Juli , 2010, 23:16 »
Det glæder jeg mig til :) Ja de tror det er slik jeg har købt til dem :D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 Juli , 2010, 15:08 »
hmm.... er næsten 80% sikker på at jeg godt kan sætte en skruk mere på listen nu...

vi opsummere:

2 dv silkehøns skrukker
1 araucana skruk
1 brun italiener skruk...

det begynder at blive lidt problematisk med pladsen, men det ser ud til at de har løst det selv endnu.... silkerne deler nu om en rede, så araucanaen og italieneren har vær sin... men det er sjovt at se for lige så snart der er en der flytter sig for lige at skal ud, springer de andre straks rundt og bytter plads så at de alle har en rede igen ... når så første manden.. nej forkert hønen kommer igen, flytter de sig tilbage til det oprindelige... jeg tror, at de tror, at det er christiania, eller et kollegtiv tilbage i tiderne...

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

Susanne

• Gæst
« Svar #10 Dato: 07 Juli , 2010, 16:32 »
Hvad i alverden har I i drikkevandet derovre i Hørby?

Måske ku man få opskriften?

Det er ihvertfald godt gået  :D  :D  :D

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 07 Juli , 2010, 20:09 »
Hvad i alverden har I i drikkevandet derovre i Hørby?

Måske ku man få opskriften?

Det er ihvertfald godt gået  :D  :D  :D

de får kun regn vand... så går ud fra det er det samme eller hvertfald noget mangen til der falder ned oven fra hos dig også hehe

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 30 Juli , 2010, 16:07 »
kan lige fortælle at kyllingerne skulle være kommet i mandags, men der kom ingen... der kom dog 2 små kyllinger torsdag altså 3 dage for sent.... det var heldigt for var på vej ud for at fjerne æggene igen så jeg kunne få afskrukket hønsene... der er stadig ikke kommet flere, så nu tror jeg ikke der kommer flere, men de har til imorgen. så vil jeg have gjort kyllinge rummet klar og fjernet og gjort rent hvor skrukkerne har været...

historik:
             ialt 5 skrukker til 3 reder.. 2 DV silker, 2 araucanaer, 1 brun italiener...
             de fik ialt 18 æg og ligge på...
            1 æg med kylling i blev hakket i stykker i lørdags af en ikke skruk silke (dumme høne, træls vane(hun ender i suppegryden nu))
            så det vil sige der var 17 æg tilbage, hvor af der er kommet 2 kyllinger 3 dage for sent (ved ikke lige hvad der er sket der...) de fik æggene den 4 juli så jeg sagde talte   fra den 5 juli, så det + 21 dage = 26 juli

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 30 Juli , 2010, 16:42 »
Lad dem dog ligge lidt endnu, og se om der kommer flere.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

pylle pylle

• Gæst
« Svar #14 Dato: 30 Juli , 2010, 17:20 »
nu spørger jeg nok dumt.. Men er der ikke noget med, at når æggene ligger i rugemaskine, at man så skal afkøle dem ca. 15 min om dagen.. kan det ikke være det samme med skrukkerne.. at æggene ikke har fået lov at køle af??