Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mine sebrights var stukket af...  (Læst 1186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Mine sebrights var stukket af...
« Dato: 30 Juni , 2010, 08:46 »
Igår da jeg kom hjem, var sebrighternes voliere åben (jeg har nok ikke fået lukket ordentligt) og de små fugle var væk!! Og da tænkte jeg bare sh*t, jeg ser dem aldrig mere, de er sikkert fløjet væk/ædt af hund, kat, ræv....

Nå, skyndte mig at lukke hundene ind, og så ud og lede. Efter lidt tid fandt jeg dem liggende i græsset under et skræppeblad (ja de kan sagtens være under ét blad  :D) omme bag den store hønsegård. De nød solen liggende på siden og bød mig velkommen med en fin lille kvidren. Jeg satte mig ned ved siden af og de blev bare liggende. Jeg kunne tage dem op og nusse med dem, det var bare så hyggeligt!!

Lidt efter gennede jeg dem forsigtigt ind igen - stadig overrasket over, at de opfører sig som HØNS, selv om de ikke er større end solsorte - og sikkert kunne flyve udmærket, hvis de altså bare ville.

Ih, hvor er jeg er glad for dem !!  :D
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mine sebrights var stukket af...
« Svar #1 Dato: 30 Juni , 2010, 09:12 »
Hvor godt, at de bare var på tur  ;D
Hvor store er deres æg i grunden?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #2 Dato: 30 Juni , 2010, 09:18 »
Puh Ha Marianne ikke sådan nogle overskrifter fra morgenstunden ;D ;D Lyder til at være nogle vidunderlige små høns, smukke er de også.

VH Gunni.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 Juni , 2010, 09:37 »
@ Marianne - ja det må du nok sige! Æggene er ca. 30 gram eller lidt mindre, men faktisk store i forhold til hønen...

@ Gunni, ja det er de - begge dele  ;)
Mvh Marianne

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 Juli , 2010, 13:35 »
I går troede jeg igen de var stukket af... eller hvert fald 4 af dem, for jeg kunne kun se 1 i deres anlæg. Åh, nej, hvordan det og hvad nu??

Men men - de havde da bare gravet sig ned og lå i en lille bunke i niveau med jordoverfladen i et hjørne, og var næsten dækket af støv... kunne bare se deres små sorte øjne. Der var sikkert dejligt køligt  :D
Mvh Marianne

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 12 Juli , 2010, 17:01 »
Marianne, nu vil jeg ikke høre mere om dine seabright det er tarveligt at blive ved med at minde mig om at jeg ikke mere har sådan en. /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
« Svar #6 Dato: 12 Juli , 2010, 17:23 »
Jeg synes også det er meget, meget smukke høns!!! og dejligt du fandt dem igen!!! - Men mon ikke de er som andre høns, madmor forlader man jo ikke ??? :D

Hvor meget vejer de? Tror måske de er større end dværg silker?
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 12 Juli , 2010, 20:35 »
Ina, når det angår dem har jeg svært ved at holde min mund, du ved hvad hjertet er fuldt af..... jeg håber du vil bære over med mig.. ;D

Anne Vibeke: De er bliver på størrelse med dværgsilker vægtmæssigt, altså 5-600 g - men da de er stramme i fjerdragten, ser de noget mindre ud.
Mvh Marianne