Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvis I lige havde...  (Læst 1886 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Hvis I lige havde...
« Dato: 29 Juni , 2010, 09:46 »
Det er jo en generel tendens her blandt de hønsegale, at vi altid lige kunne tænke os lidt flere høns ;D
Hvad drømmer I om? Altså, hvis I lige havde den der ekstra hønsegård + hus... ::)

En af mine 7-ugers araucanakyllinger har tændt den lille "nåååååeeee... dem må jeg da eje nogle flere af"-ting hos mig. Hver gang jeg kommer ud til dem og sætter mig på hug, så hopper den op på mine lår og sidder og kigger undrende på mig. Den er bare sød, kan jeg godt sige jer! Så hvis jeg havde en ekstra gård, så kom den nok til at indeholde en stamme araucana ;) - og gerne nogle af de lavendelfarvede (som Johannes) eller de der smukke smukke blå guld-halsede som Ankerine har fået hjem /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvis I lige havde...
« Svar #1 Dato: 29 Juni , 2010, 12:10 »
Hvis plads/antal ikke var noget, jeg skulle tænke på, ville jeg have nogle smukke araucana, og så er jeg ret forelsket i Indiske Kamphøns, det har jeg været lige siden jeg så et billede af dem i JL's Den store Hønsebog, Så var der jo lige Sebastians Ko Shamo, dem ville jeg nok også ha' og endelig nogle Serama og Sebright. Min søde mand drømmer af og til højlydt om Danske Landhøns og Rustrøde Welsumere begge dværg.
Se det var dem der sådan lige kom til mig, men der er MANGE flere, jeg også er lidt småforelsket i.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 Juni , 2010, 12:27 »
Ja, jeg er helt sikker på at lige pludselig en dag er jeg/vi nød til at bygge hus og gård til en lille flok Silke. *d  *p *d *p *d
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 29 Juni , 2010, 12:52 »
Jeg vil ha' dem alle :P...

Brahma, barnevelder, araucana, luttehøns, faverolles, svenske dværghøns, dværgwyandotter, sebright, danske landhøns, niedenheiner... Og mange, mange andre... <+

Så snart den store hønsegård er helt klar, så skal jeg have én race mere, men det bliver nok et par hybridhøns eller evt. Dansk Landrace.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #4 Dato: 29 Juni , 2010, 12:52 »
ja hvis jeg havde pladsen var det til flere silker.... i alle farver og begge størrelser ;D

og ja så er jeg jo faktisk også lidt tændt på at få krøllede paduanere ;D
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

GKV

• Gæst
« Svar #5 Dato: 29 Juni , 2010, 13:28 »
Jeg vil gerne, med tiden, have Bardu de Watermael, men indtil videre vil jeg koncentrere mig om mine engelske araucanere, få det stabiliseret lidt mere, så de svarer til standarden og så er jeg ret vild med de haleløse i blå og splash ( desværre er splash vist ikke til udstilling) så det vil der også blive lidt flere af. Det betyder en masse stammer som jo alle skal have plads.

Der skal jo også være plads til alle Vibens silkehøns så, 1070 kvadratmeter stald er ikke for meget, kun når det skal gøres i stand ;D ;D

LU vinker forude og jeg studerer gevaldigt på alle de mange lavendelfarvede kyllinger jeg efterhånden har, rundt regnet 50-60 stks.Det lyder af mange, men hvis man ser med kritiske øjne på det hele ja, så er det ikke for mange med så ny en race i DK.

Her et par kommende udstillingshøns/haner

Og så lige lille Miranda med de fine tufter og nu begyndende grønne ben, de har været gule.Hun har en masse søskende, dog uden tufter.

VH Gunni.

GKV

• Gæst
« Svar #6 Dato: 29 Juni , 2010, 13:40 »
Jeg glemte helt at fortælle at jeg vist har fået et par lavendel dværgaraucana imellem de sidste fra England. De vejer ikke mere end 250 gr.for hønen og 325 for hanen og de er nu 2 mdr. De er bestemt meget yndige og værd at arbejde videre med., hvis det er tilfældet.
VH Gunni.

Offline DianaDK

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 29 Juni , 2010, 14:17 »
Nu er jeg jo ganske ganske ny hønseejer, men jeg må sige, at jeg er meget meget begejstret for de Maraner, jeg har fået - de er bare så sjove og nysgerrige. Dem jeg har fået er kobberfarvede og jeg kunne altså vældig godt tænke mig et par af de stribede også, men de er vist ikke sådan lige at støve op, så vidt jeg kan læse mig til....

Så her er det ikke en ny race, men endnu en farve, der er på ønskelisten  /o

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #8 Dato: 29 Juni , 2010, 14:20 »
Gunni, hende lille Miranda er da bare for skøn! ;D De lavendelfarvede araucanaer er altså bare nogle små prinsesser (m/k ;))
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

smilla25

• Gæst
« Svar #9 Dato: 29 Juni , 2010, 14:28 »
Kunne rigtig godt tænke mig en lille flok orpington og en lille flok silkehøns ;)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #10 Dato: 29 Juni , 2010, 14:47 »
Hmmm. Megasvært spørgsmål. Lidt faverolles for den perfekte kyllingesteg og så et par maran i gøgespættet og et par araucanaer med hale, gerne de smukke lavendelfarvede. De sidste to bare for æggenes skyld, men dog valgt også efter udseendet. Dem jeg allerede har er smukke nok.  ;) og så kan man jo blive ved med at falde for alle mulige smukke høns herinde... ::) Men jeg er nu så praktisk anlagt at jeg vil kunne spise både æg og kyllingesteg med jævne mellemrum og så bliver dværge m.m. altså fravalgt selvom jeg er vældig betaget af f.eks sebrighterne.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

KarinP

• Gæst
« Svar #11 Dato: 29 Juni , 2010, 14:54 »
Tjahh - jeg har det sidste års tid drømt om en flok store Indiske Kamphøns i jubilee-farvet  ;D
Nu ser det så ud til, at der rent faktisk snart kunne blive plads til dem, så nu må vi se om jeg kan få fat på en stak rugeæg til foråret  ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 29 Juni , 2010, 16:01 »
Gunni, din lille Miranda ligner min Phiona, som jeg havde i dværg, men hun var kridhvid over det hele, du kan se billeder af hende i mit galleri. Jeg synes, de er utrolig yndige. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 29 Juni , 2010, 21:23 »
Tjaa....lad mig starte med at sige, at 8-10 dværge er nok til os.
Har plads til flere, men, det drejer sig jo ikke KUN om høns her.
Der er også haven som gerne må være lidt pæn at se på, og en plæne, som man kan smide sig ned på, uden absolut at lande på en hønselort....og, der skal jo også være tid til alt dyrke andre interesser. Jeg har f.eks. anskaffet bier, og, de skal jo passes lidt. har lige fået min første ´honninghøst´ det blev til 18 kilo i 1. slyngning.
Så skal der af og til roes lidt i kajak. Mountainbiken skal gerne køre engang imellem, for ikke at tale om motorcyklen. Jeg vil også gerne
ud at fiske, og, så går jeg til kor ...kun i vinterhalvåret, og lige nu øver jeg til et egnsspil som skal være her i området. Derudover skal der jo også bruges tid på min bedre halvdel, datteren, familien, hunden, kattene,  osv. osv.
MEN, tilbage til det det drejer sig om her. Jeg holder mest af høns med gule ben....uden fodbefjering, og, er nok blevet mest glad for
Velsumer og
Barnevelder.
Velsumerne lægger store flotte æg, og, som barnevelderne har de en flot fjerdragt....også i regnvejr.
Og i dværgstørrelse... /o
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #14 Dato: 08 Juli , 2010, 17:48 »
Flere farver Brahma og Bielefelder - legbarfarvet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub