Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det grønne Blad og Gavnø  (Læst 2603 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Det grønne Blad og Gavnø
« Dato: 13 Juni , 2010, 20:52 »
Hvor var det fedt at læse om vores arrangement på Gavnø i det grønne blad. Flotte fotos, og tilmed forsiden var flot.
Og så aligevel..... så stikker det mig altså en smule i øjnene at der nævnes at forumfolkets medbragte fjerkræ bar præg af hygge høns og ikke med henblik på udstilling... Det er da sikkert rigtig nok at en del af dem vaR, men der er da mange forum folk som er ivrige udstillere og som har tæske gode dyr, jeg nævner i flæng, Patricia, Rasmussen, lestat, Tommy og mange flere.
Jeg fik lidt den opfattelse af at forum er for amatører og de seriøse kom fra klubberne... Det jo jo ganske enkelt fuldstændig forkert.  Det fede ved forum er jo netop at der er plads til alle... noget man så småt er ved at lære i DFfR.  Men man skal nok lige tænke over formuleringerne når man stiller den ene gruppe op mid den anden... for når alt kommer til alt, så er der nog ret mange flere hyggehøns end der er udstillingshøns... så spørgsmålet er hvor man skal sætte sine kræfter ind i fremtiden.... Jeg mener udstillerne er jo eliten af hønse SPORTEN.... men man skal altså huske alle med havehøns og høns til selvproduktion.... GAvnødagen var jo netop en hyggedag og PRdag for det at have høns i haven, jeg syntes ihvertfald at hele temaet med grill din race konceptet var kanon gav alle de glade weber-mænd lyst til at blive lidt mere "jeg-er-en-rigtig-mand-der-selv-slår-mit-føde-ihjel-og steger-over-åben(næsten)-ild"-agtige mmuuuhhhhaaaaa :)
Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare mig... men syntes det var lidt malplaceret og lettere nedgørende. Og jeg havde ikke engang høns med....! ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: Det grønne Blad og Gavnø
« Svar #1 Dato: 13 Juni , 2010, 21:14 »
Wanda. Jeg har også læst hele bladet, og jeg syntes ikke den er kritisk over for os hyggehaveforumhønsefolk, som jeg i høj grad hører under.
jeg syntes Fjerkræforum bliver fremhævet flere steder, at vi så, mod fjerkræklubbernes principper åbnede burene sidst på dagen, og lod høner, haner og glade forumdeltagere fotograferer til stor moro for alle, gjorde lige forskellen fra LU til FD (forum dag)
Hilsen
Peter

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #2 Dato: 13 Juni , 2010, 21:52 »
Hej

Jeg fald selv over den måde forum folkets høns var beskrevet på, men tænke, Filip ved nok ikke bedre, nåeeeee jo, han er jo selv med her på forum, så hans hane der gik frit rund var jo også bare en hyggehane uden den store værdi  /o .

At vi lukke dyrene ud skulle jo nok have været noget før, det er jo trods alt et træk plaster med så store dyr renden rundt løse.

Så til næste år, så skal i bare se, så bliver der rigtig plads til hyggehønsene.

Tommy 

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 Juni , 2010, 21:58 »
Det er skægt, for jeg havde det ligesom Wanda.
Jeg blev også lidt ked af den artikel/ bemærkning. Mine høns var der jo, og er ganske rigtigt ikke udstillingsegnede - men de er jo også købt til havehøns, og er da racetypiske nok til at man kan genkende dem :D
Og jeg har dem jo ikke for at de skal være smukke, men for at de skal være hyggelige personligheder.

Måske hænger det også sammen med, at jeg lidt føler "de andre" (som ved Gud jo også pludselig er manden og mig) "stjæler" vores forum arrangement ved at det pludselig er blevet fjerkræklubbernes PR-arrangement og DFF deltager med Grill og grimme dyr. Vi bidrog forhåbentlig også med andet - og mange er jo netop i begge foreninger.
Dybest set er det jo nok en temmelig tumpet følelse. Måske endda en form for jalousi - at føle sig lidt sat udenfor døren til sit eget arrangement.. Det vigtigste er jo da, at vi alle - og de mange tilskuere - havde en masse ud af dagen. Og det havde vi jo!

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #4 Dato: 13 Juni , 2010, 22:38 »
Hvor er jeg glad for at du også studsede over det Wanda, for det var jo netop det jeg prøvede at forklare i tråden om modehøns. Jeg var jo lidt bange for at jeg blev misforstået med min sammenligning men Matador Arnesens " dem derovre"

Endnu engang har du min kære Wanda tænkt og ikke mindst skrevet det jeg har tænkt og enten ikke turdet, nået eller har formået at skrive......

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 13 Juni , 2010, 23:14 »
Ja det ville jeg også lige ha nævnt her på forum, forfatteren lød til at være svært begejstret for deltagelsen af DFF's medlemmer.
Så efter alle jeres fantastiske beskrivelser fra dagen, fik jeg en lidt sjov indtryk af dagen efter artiklen.

Måtte lige læse den 3 gange for at være helt sikker på at det ikke var en kritik. Men ja rigtig fin artikel med gode billeder, men nem at misforstå!

Slutter godt af med: "så mon ikke der er god grund til at være positive" - det læste jeg flere gange som et meget tvivlende spørgsmål!  ;D Som om han lige skulle overbevise sig selv om at det vist ikke var så skidt endda ell?!

Næste gang ku det godt lyde som om der inden lige skulle afstemmes med Dffr af hvilken karakter arrangementet sku ha. PR fremstød om høns i haven ell national fjerkræ udstilling.  :P
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #6 Dato: 13 Juni , 2010, 23:20 »
(jeg gentager lige mit indlæg fra tråden om specialklubber - jeg kan ikke betemme mig for, hvor det hører hjemme)

Tænk engang - jeg synes at Forum er en kæmpe bidragyder til fjerkræhobbyen. Om jeg fatter at der skal skabes en følelse af "dem og os", når DFFR burde knus-elske dette Forum og de frivillige kræfter bag  /o
Lige meget hvad du googler om høns, så ender du sgu på FjerkræForum, hvor dygtige folk sørger for at vedligeholde og nurse den venlige og usædvanligt behagelige omgangtone. Jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om en bedre reklame for vores hobby  <I

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 13 Juni , 2010, 23:34 »
Det skrevne ord kan opfattes på mange forskellige måder og jeg synes bestemt ikke at der på nogen måder er noget negativt tværtimod i denne artikel.

Der skrives : Ingen tvivl om at det først og fremmest er høns for hyggens skyld, hvor udstillinger kommer i anden række - dog alle spændende og livskraftig høns.
Jo på denne P.R dag ER det høns for hyggens skyld og ikke en udstilling.

Endvidere skrives der : så mon ikke der er god grund til at være postive - Jo helt sikkert der er en god grund til at være positive.

Men som nogle skriver her på Forum så er der lige pludseligt blevet dem og os ??

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 14 Juni , 2010, 00:02 »
Og jeg gentager så også lige mig selv.

DFF er helt sikkert guld værd og jeg kan kun opfordre klubberne og special klubberne til at gøre brug af dette forum.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #9 Dato: 14 Juni , 2010, 01:25 »
Hej

Jeg opfattedet bestem som at det var os og så dem, ingen kontakt ud over at vi nu kender hinanden nogle af os, efter følgendene har der også været lidt koldt luft til nogle af de personer som deltog fra klubberne.
Et af problemerne var nok at der ikke blev snakket nok sammen de sidste dage, men det kan jo rettes til næste gang.
Jeg tror nok at D.D.f.R. godt ved at dette forum er noget som de nok skulle have lavet, men Helen har lidt hurtigere og hun skabte noget som er fremtiden inden for hobbyfjerkræ.

Snakkede med nogle stykker på Dyrskuet i Roskilde, da jeg sad og folde de fine foldere som forum har og man var meget interesseret i at høre hvem der betalte til forum for det var vel ikke gratis og ingen laver noget uden der for penge for det, jeg kunne så berette at så vidt jeg ved så arbejder alle vist gratis, for her er det hjælp til selv hjælp.

En var så snu at spørge om jeg kunne lave hjemme side til dem og lave en fin pr. folder som de kunne uddele, for de mangle vist noget med hvem der var hvem. Jeg måtte skuffe dem for jeg er ikke godt til hjemmesider og ej heller til pr foldere.

Tommy   

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #10 Dato: 14 Juni , 2010, 01:45 »
No matter what... Så er DFF helt unik og det der er skabt herinde i fællesskab er noget som rigtig mange har gavn og glæde af.
At vi er en flok amatører er jo ikke noget negativt alle starter jo som amatører. /o

Essensen er at vi deler ud af vores erfaringer, glæder og sorger om end det er med eller uden hønsene og vi gør det med den gode tone i højsædet og er ikke ude på at være andet end glade for vores fælles lidenskab... Hønsene !

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 14 Juni , 2010, 05:33 »
Jeg havde det fuldstændigt lige som Wanda og flere andre. Følte mig skuffet og lidt nedgjort - og jeg havde heller ingen høns med. Måske var det bare en uheldig formulering  ???

Men jeg tror Tommy har fat i essensen - Forum skulle være opfundet af DFFR - og jeg tror der ligger lidt, ja måske ikke jalousi, men noget i den retning bag. Hvis det er det der er tilfældet, er det da bare at komme videre - i god og samdrægtig ånd, vi kan jo alligevel ikke undvære hinanden, vel  :D
Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 14 Juni , 2010, 06:57 »
@ Tommy

Jeg ved ikke om du henviser til artiklen i det grønne blad eller Gavnø dagen generelt - men nu har jeg læst artiklen flere gange og jeg synes stadig den er positiv.

Hvad der er foregået bag kulissen på og op til Gavnø dagen ved jeg af gode grunde ikke, for jeg var ikke til stede.
Men jeg synes da at klubberne skal tage imod med kyshånd hver gang der er mulighed for et sådan arrangement.

Jeg er medlem her på Forum, som er en skøn blanding af alle fjerkræ holdere på alle niveuer. Jeg er også arrangeret og medlem i forskellige klubber og jeg avler og udstiller også.
Så jeg synes helt bestemt at det hele skal gå op i en højere enhed, hvilket jeg også tror på kommer til at ske.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #13 Dato: 14 Juni , 2010, 07:01 »
Faktum er også at DFF skaber nye medlemmer til DFfR.... det kniber lidt den anden vej.... og når man så læser de få men iøjenfaldende bemærkninger, ja så hjælper det vist ikke særligt meget.
Og der var en der skrev at det lød som om at det var lokalklubberne der var hovedarrangørerne og lige havde indbudt forum bare for at se de glade (tumpede) amatører.... sådan havde jeg ikke lige læst det først, men så læste jeg det igår aftes igen og så så jeg også denne twist.  Og jeg talte heller ikke rigtig med nogen fra klubberne forsøgte ellers at finde ham med nøgenhalsene.

Og hvor mange fik bestilt ringe på dagen....hvor mange vidste at man kunne????

I fare for at gentage mig selv.....

REKLAME REKLAME REKLAME ;)

Og så var det måske en ide til næste år at sætte et lille skilt på hvert bur med opdrætter oplysninger. ved godt der var den lille folder, men den er der måske ikke alle der får, men når man går rundt og kigger kan man jo notere sig det og lokalbefolkningen kan sige næææææææææææ har nabo Jens virkelig sådan nogle flotte høns :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 14 Juni , 2010, 07:32 »
Jeg er både dem og os, så kan vi jo lige diskutere hvem, der er dem, og hvem, der er os  :D
Gavnø var en HYGGE-DAG! hvor man også kunne se udstillingshøns.
Jeg vil gerne avle og udstille. MEN mine høns er OGSÅ have- og hyggehøns, jeg mener ikke, det ene udelukker det andet.
Jeg valgte at tolke artiklen positivt, tit handler det jo om tonefaldet og hvor trykket ligger i sætningen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk