Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sebright kyllinger - sølv sortsømmet.  (Læst 1754 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Sv: Sebright kyllinger - sølv sortsømmet.
« Svar #15 Dato: 14 Juni , 2010, 16:55 »
Jeg skal helt sikkert IKKE vise Harald billeder af Sebrighthøns. Vi har altså ikke plads til flere racer og jeg har rigeligt at gøre med at styre mig selv... :D Det er dog de yndigste små høns. Tænk praktisk Henry-barn, tænk praktisk. Ikke anskaffe sebrigt, ikke anskaffe sebrigt, ikke, ikke, ikke.... ;D

Der er ingen grund til at gå og pine sig selv eller børnene, se nu bare at få lavet lidt plads til dem Henriette  ;D

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #16 Dato: 14 Juni , 2010, 17:09 »
Altså!!! I hjælper IKKE >:( Onde forummennesker. Nu bliver jeg nødt til at undgå at kigge på billeder.
Meen jeg har haft en super hønseoplevelse i dag. Her til formiddag ringede det på døren og en meget ældre herre stod udenfor og spurgte om han måtte se mine høns og fotografere dem og gårdene for det var så flot det hele. Hans søn på 50 havde lige fået høns, og han ville maile billederne til ham. Vi fik en længere snak. Han har også selv haft høns i mange år. Men hvis det hele skal blive ved med at være flot og godt, så må jeg hellere holde mig til 2 racer... Suk.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 14 Juni , 2010, 17:16 »
Ja hvis du spørger mig ! ville jeg sige, at lidt små Sebright fylder jo ikke meget, og de andre høns skal jo fodres alligevel, om der er 3 eller 3½ kg. foder i spanden forslæber man sig jo ikke af, det er forøvrigt nogle rasene fine små Sebright kyllinger på billederne  *e

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #18 Dato: 14 Juni , 2010, 17:23 »
Neeej, det har du i og for sig ret i Bjørn, men vi har kun 2 hønsegårde, og jeg holder fast i mine barneveldere og manden vil have (har anskaffet kyllingerne) danske landhøns i stor, så der er ikke plads. Så skulle de ind i stuen i et kanariebur, og det vil vist frustrere kattene mere end godt er, ud over at det nok vil være synd for hønsene. Og tænk lige over hvor mast sådan en lille sebrighthøne ville blive under Kong Knud, min kæmpestore barnevelderhane :P Han er nemlig ikke kræsen og hopper gerne en tur op på min pensionistdværghøne, selvom det ikke resulterer i hverken æg eller kyllinger. Jeg tror sgu han gør det for fornøjelsens skyld, den gris ::)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Egon Lund Nielsen

• Bruger
« Svar #19 Dato: 19 Juli , 2010, 18:21 »
Prøv lige at se - nu er de godt fire uger gamle og på opdagelse i den store verden - der er meget at lære. Desværre ser det ud til at være en lidt skæv kønsfordeling 3,2
« Senest Redigeret: 19 Juli , 2010, 18:24 Fra Egon Lund Nielsen »

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #20 Dato: 19 Juli , 2010, 21:02 »
Hvor bli'r de smukke, Egon  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 19 Juli , 2010, 22:39 »
Hvor er de fine, Egon - mine er jo lidt yngre, men er også rykket ud et skrukkebur idag sammen med silkemor.

Hvordan kan du se kønsforskellen allerede nu?
Mvh Marianne

Offline Egon Lund Nielsen

• Bruger
« Svar #22 Dato: 19 Juli , 2010, 23:14 »
Kønsforskel - jeg mener at kunne ane en smule mere kam ved tre af dem - men, men - jeg føler mig dog ikke helt sikker.

Se evt. billedet her - hane til højre og høne til venstre - er jeg helt galt på den ?

Mvh Egon

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #23 Dato: 19 Juli , 2010, 23:56 »
hane til højre og høne til venstre
Det vil jeg ogsaa gaette paa.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 20 Juli , 2010, 09:41 »
Ja det kunne da godt se sådan ud. Min lille hane (af de 'store') fik som det første en lille bitte 'snip' bagest på kammen, den, som nu går bagud over hovedet. Først senere begyndte resten af kammen at vokse og blive farvet. Hønsene har nærmest ingenting endnu.
Mvh Marianne

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 21 Juli , 2010, 11:30 »
Tja, så er mine måske 1,1, men vi er jo næsten ude med luppen for at se det  :D
Mvh Marianne

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 21 Juli , 2010, 12:07 »
Og jeg går stadig i lykkelig uvidenhed om, hvad mine 4 er :D
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)